TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt nye grøftelys er ikke gult!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #45224  av sexten

Jeg har skiftet det ene grøftelyser på min MR2 mk2. Kjøpte nytt grøftelys hos Toyota i Bergen og alt var gode greier. Helt til jeg skrudde på det nye grøftelyset. Lyset var nesten helt hvitt :roll: . Jeg er en stor fan av de helt gule grøftelysene og kunne gjerne tenkt å fått det nye grøftelyset sånn som det gamle. Sånn som det står nå så har jeg et nesten helt hvitt, og et helt gult. Jeg vil da gjerne ha begge to knall gule. Har dere noen forslag? Finnes det gule lyspærer e.l.? Skal legge ut bilde litt senere så ser dere hvordan det ser ut

#45233  av kennethx

Du får sikkert kjøpt gule pærer på bensinstasjonen :) Jeg har gule kjøre lyst på CS'en min. (gult lys i pæren, farget glass)

#45242  av CelicaTurbo

det er en reflektor på de tidlige MR2'ene som er gul.. kjøper du gule pærer vil det gjerne hjelpe men jeg antar egentlig at det fremdeles vil være en betydelig forskjell i fargen.. alternativet ditt må være å bytte lykt med noen som har gule lykter før dem knuser den gule kuppelen i lykten sin..

#45246  av sexten

hmm, teit å bytte av Toyota da :roll: . Om det andre grøftelyset skulle bli ødelagt så får jeg vel samme problemet igjen, så jeg må vel bite i det sure eplet og kjøpe enda et grøftelys til 1353.- hos Toyota da :(

#45252  av CelicaTurbo

personlig synes jeg det er bra dem byttet siden jeg liker dem hvite lyktene bedre :lol: Men, forstår at det er litt kjipt å bytte nå ja, men du trenger trolig ikke kjøpe en ny lykt, du kan gi den gule kuppelen inni lykten et lite kakk slik at den knuser, og så rister du ut glassbitene etterpå.. søker du på forumet så finner du fort en bedre forklaring på hvordan dette gjøres uten å ødelegge noe.. mye billigere enn å kjøpe ny hvit lykt ihvertfall :)

...så når du ikke har gul kuppel i noen av lyktene så kan du jo eventuellt kjøpe gule pærer å plassere i dem så får du likt lys i begge forhåpentlighvis :)

#45255  av sexten

ja, men det er sånn gul kuppel i de nye lysene også. lyset er som sagt ikke HELT hvitt, men en slags mellomting. Men jeg får se hva jeg finner på. *sukk*

#45260  av sexten

dette er da lysene. det nye (hvite) til venstre på bildet. ble veldig dårlig dette her, men det er tatt med mobilkameraet mitt :)
Vedlegg
Bilde(27).jpg
Bilde(27).jpg (27.28 kiB) Vist 2213 ganger
Bilde(24).jpg
Bilde(24).jpg (25.6 kiB) Vist 2213 ganger

#45267  av CelicaTurbo

ser at det er forskjell der ja og det er ikke helt overbevisende :? Men, jeg foreslår fremdeles at du knuser den gule kuppelen og heller får tak i gule pærer eller noen gule hetter for pærene eller noe slikt.. sikkert kjekt å undersøke at du kan få gule pærer fra en kilde før du knuser noe ihvertfall :)

#45282  av spkstrp

hehe ja og at det ser bra ut :D (før du knuser)

#45292  av chris

Det nye lyset, er du sikker på at du kjøpte gult?

#45319  av sexten

det var nå et gult deksel inni der iallfall

#45436  av sexten

laster opp to bilder til for de spesielt interesserte :) som dere ser så er ikke forskjellen så stor i dagslys. kanskje jeg klarer å leve med det
Vedlegg
Bilde(40).jpg
Bilde(40).jpg (31.13 kiB) Vist 2127 ganger
Bilde(39).jpg
Bilde(39).jpg (30.21 kiB) Vist 2127 ganger

#45439  av FireWalk

hmm.. når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk det er slik på min og.. i dagslys ser de like ut.. men når det er mørkt så ser det ut som om det høyre lyset lyser mer gult enn det venstre.... har alltid tenkt at det må være noe med vinkelen man ser det fra som gjør det... ? men nå ble jeg litt usikker her.. jeg har uansett tenkt å knuse de gule kupplene inni snart så jeg får hvitt lys jeg og.. det ser liksom litt mer moderne ut... gult er sånn typisk gammeldags tåkelys.. :\ ellers så er jo gult helt OK det.. hadde det ikke vært for andre folks asosiasjoner med det... folk ser gult og tenker: gammel bil... det blir litt sånn som med Skoda Octavia f.eks... Sinnsykt bra bil faktisk.. like bra som WV og Audi.. like mye utstyr osv... men pga at "skoda" navnet hos folk flest høres veldig dårlig ut, så velger folk å styre unna.... blir vel litt sånn med de gule lysene også vil jeg tro... mulig jeg sporet litt veldig av nå, men måtte bare få sagt det :D

#45440  av sexten

Det nye grøtelyset mitt som er en blanding av hvitt og gult er faktisk en farge som jeg tror hadde passet dere alle :) Den er ikke sånn intens gul, bare en litt gyllen hvitfarge, om dere skjønner, hehe. Så jeg har litt lyst å kjøpe nytt grøftelys på den andre siden også. Får se om det er noen som trenger et grøftelys her på forumet fremover