TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skifting av bakhøyttalere IS 200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #358154  av Innertier

Hei! Er ny her på forumet og er ikke særlig flink med å poste og legge ut ting enda, men det kommer seg nok;)
Idag bestemte jeg meg for å skifte ut bakhøyttalerne i is'n min. Demontering og modifisering gikk greit, men får ikke lydn til å stemme. Alt er demontert og jeg prøvde de nye 6x9 bakhøyttalerne før jeg monterte de inn. men lydn ble bare grautete/skurring. På hver høyttaler er det egen tilførsel for bass og diskant. Kan ikke disse brokobles? og kan det hende den originale forsterkeren er for liten i forhold til de nye? Er de JBL T696 Special Edition jeg tenkte å bytte til. Hva må eventuelt skiftes?

- Mvh Stian
 #358210  av angrykid

De originale høytalerne har en diskant som er på 2ohm og en bass som er på 4 ohm, så du kan faktisk ikke bruke original tilførsel.. Ellers sliter forsterkeren en hel del. :|
 #358282  av Innertier

Da må jeg mest sannsynlig invistere i ny cd spiller og forsterker da. Og bruke signalkabel istede for high end fra orginal spilleren, ettersom signalet er splittet til diskant og bass? Eller kan jeg brokoble de, og koble de til en annen forsterker( på en forsterker som støtter high end).