hallo
jeg overhalte min 3sgte motor før jeg monterte den i bilen, og alt virket greit helt til kjølevannet startet å koke noen minutter etter jeg stoppet bilen. har byttet\ kontrollert hele kjølesystemet til mr2'n men ikke funnet noe feil. har nå skrudd ut motoren og plukket den ned i deler. fant ikke noe feil med motoren heller :S men nå skal jeg skru den sammen igjen med nye pakninger og topplokk bolter. men sist gang så brukte jeg momentene fra BGB som tilsa 49NM og 1*90 grader. men det er tegninger av en 2gen 3sgte motor.. så kan noen si meg hva momentet til topplokk boltene på en 3sgte 3gen motor er? 2gen og 3gen har jo forskjellige topppakninger så de burde vel bruke forskjellig moment?
har søkt rundt i mange timer uten å finne noe nyttig info rundt dette! så stor takk til alle som gidder å hjelpe! noen andre som har vert borti samme koke problem? når jeg kjører bilen så ligger kjølevannet på ca 80 grader. når jeg stopper bilen så stiger det gradvis opp til 120 grader også begynner det å koke :S

jeg overhalte min 3sgte motor før jeg monterte den i bilen, og alt virket greit helt til kjølevannet startet å koke noen minutter etter jeg stoppet bilen. har byttet\ kontrollert hele kjølesystemet til mr2'n men ikke funnet noe feil. har nå skrudd ut motoren og plukket den ned i deler. fant ikke noe feil med motoren heller :S men nå skal jeg skru den sammen igjen med nye pakninger og topplokk bolter. men sist gang så brukte jeg momentene fra BGB som tilsa 49NM og 1*90 grader. men det er tegninger av en 2gen 3sgte motor.. så kan noen si meg hva momentet til topplokk boltene på en 3sgte 3gen motor er? 2gen og 3gen har jo forskjellige topppakninger så de burde vel bruke forskjellig moment?
har søkt rundt i mange timer uten å finne noe nyttig info rundt dette! så stor takk til alle som gidder å hjelpe! noen andre som har vert borti samme koke problem? når jeg kjører bilen så ligger kjølevannet på ca 80 grader. når jeg stopper bilen så stiger det gradvis opp til 120 grader også begynner det å koke :S