TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• brainstorm - gÃ¥en diff MKIV NA

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #358778  av FS-Styling.no

Hei!

Diffen skal passe, men du må skifte stikk akslinger til TT.... Jeg har handla meg en Leksus GS400 med TRD innmat! Nytt... billig? Nei!

Fredrik
 #358930  av 2fast4u

Vet ikke om dette passer, men jeg så at det lå noen differ på http://no.bildelsbasen.se/
også til N/A, du burde vel finne noe brukbart her.

:wink:
 #358945  av avaasdf

ja, men bare til NA automat, vet ikke om det skal passe da? de sier jo at det er 5/6 forskjellige?
 #358948  av 2fast4u

Diffen burde vel passe, forskjellen er vel i utveksling. Spørs hva du er ute etter ?
Supra for US-markedet har 18 forskjellige valg, med og uten LSD, for 5 eller 6 tr kasse, aut osv.
Euro bilene har vel 5 forskjellige utvekslinger, 3.266 for 6tr man, 3.538 for 5tr man og 4tr Aut, 3.769 for 4tr Aut Twin Turbo,
3.266 for 4tr Aut N/A og en 4.083 levert i noen oljesjeikland.

Er ikke helt sikker på JDM biler, har du sjekket hva du har av utveksling ?
Og som FS-Styling nevner må du vel sannsynligvis skifte drivaksler hvis du velger TT LSD diff.

#359013  av avaasdf

toyota sier at jeg har 3,769. og de sier at ALLE andre passer, men speedometeret vil ikke stemme. hum, F I T T E!

jeg selger snart dritten som den står, finner ikke/skjønner ikke hvordan jeg skla få fiksa det her til en ålright pris!
 #359014  av avaasdf

jeg er ute etter og få dritten til og flytte på seg, med fungerende speedometer siden jeg ikke har lappen!
 #359020  av 2fast4u

Hvilken gearkasse har du i bilen din, 5 eller 6 trinns ?

Er en del forskjellige utvekslinger, men festepunkter på hus mot travers er likt, så du kan montere andre hus/utvekslinger hvis du ønsker.
Når jeg sjekker til min Euro-spec så er det "grønt lys" for alle typene som kan velges til Supra.

Speedometer er vel ikke det verste å venne seg til om det viser feil, usikker på om det kanskje kan leveres andre drev
slik at speedometer blir riktig det også. Kan prøve å sjekke dette.

Velger du 4.083 utv. får du en kvikker/raskere bil, for aks.tester/dragracing og slikt.
En 3.266 utv. vi gi deg en tregere bil, men større toppfart hvis du har motor nok.

#359022  av avaasdf

har 5 trinns. er jo ikke noe behov for større toppfart egentlig, vil heller ha aksen :)
så høyere nr på utveksling gir tregere toppfart og mere aks?
har du en link til en tabell/liste over hvilke modeller som har hvilken utveksling?

toyota insisterer på at stikkakslene ikke vil passe :/ men dette er altå ikke tilfelle?
 #359029  av FS-Styling.no

Speedometeret funke jo, men blir å vise litt feil, men det lærer du fort. Selv har jeg ettermontert V160 6 trinns med N/A bakende (foreløpig...) Ligger jeg i 80 på speedoen ligg jeg i 60. Har 4,10 i utveksling nå, men har en GS400 bAkende liggende med ny TRD sperre inni... da får jeg en utveksling på 3,20 noe som er rimelig likt med TT.

Fredrik
 #359030  av avaasdf

jeg finner bare differ som har stått på autobiler. Ville dere satt på en auto NA diff eller en auto TT LSD diff?
 #359051  av 2fast4u

avaasdf skrev:i følge denne har jeg jo 4.083 i utveksling, mens toyota sier at jeg har 3,769.
Denne tabellen er vel ikke til JDM bil som jeg kan se den,
og Toyota har sannsynligvis valgt en Euro spec TWC.

Har du diffen åpen så får du prøve å telle antall tenner på drev, del største tall på det minste så har du utvekslinga.

#359082  av avaasdf

way to hardcore for my math skillz! :P

pokker, skal jo selge den til høsten også. litt leit og selge en bil hvor speedoen ikke stemmer :/