TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan bytte economy dioder i dash?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #359116  av john_e

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvordan jeg skal bytte economy lysene i dashen?
Jeg har allerede tatt av det sorte plastdekselet over skivene. Hvordan er selve skivene festet til plasten bak? og må jeg lodde på de nye lysdiodene? :)

Håper på svar raskt, skal prøve å bytte dem i morgen :D
 #359180  av john_e

Grunnen til det er at jeg driver med oppussing av dashen, så det tar igjen fargetemaet i bilen :)
Likte ikke det grønne og det litt fargeløse oransje lyset, så jeg byttet dem ut med en hvit og en rød ;)

Fant forresten ut hvordan det gjøres hvis flere lurer på det; Man kjøper bare nye 5mm dioder og lodder de rett på plass etter man har fjernet de gamle :)
(Har enda tilgode å teste dem i bilen på skikkelig måte)
De nye ecodiodene
De nye ecodiodene
IMG_0898.JPG (328.32 kiB) Vist 670 ganger
 #359185  av Sven

Det var en oppgradering jeg likte, skikkelig nice 8) :D
 #359192  av inzane2012

john_e skrev:Hehe :)
Det eneste jeg synes er litt vanskelig med denne er at man må lodde så bittesmått :)
pleier å vere sånn med dioder ;) men jeg har hatt litt trening i SMD lodding, så det burde gå bra :)
 #359369  av john_e

Fikk testet diodene i natt, men fant fort ut at jeg bør bytte den hvite dioden tilbake til grønn, siden den hvite lyser ALT for mye :) Blir som å møte en bil med langlys på.
Tror grønt og rødt kan se like bra ut :)
 #359375  av Sven

Hva med en svakere diode? Evnt. motstand i serie.
 #359639  av john_e

Har testet litt. La svart cap utenpå den hvite dioden, den ble bedre, men tror jeg bytter den hvite til grønt, siden den skiller seg bedre ut fra resten av dashet da :) Har uansett fått trent opp loddeskillsene litt i det siste, så det går fort :)