TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• supra motor i e30

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #359417  av bmwsupa

Hei, i dag fikk jeg endelig start på supra motoren min, 2jz gte. Bruker kun motor ledningsnette å og de 2 jernene, men den jagde så på tomgang, åsså kom det en veldig rar sugelyd fra kn filteret! Noen som har peiling?
 #359469  av Supramk3turbo

Den sugelyden kan være tomgangsregulatoren, hadde det samme på min. Det går et rør fra tomgangsregulatoren som sitter bak på innsuget, og bort etter filteret en plass. Om tomgangsregulatoren ikke virker, eller står stille i en posisjon vil du få denne suge lyden, og tomgangen kan bli litt rar. Det jeg gjorde var å plugge regulatoren, og regulere tomgangen med gass spjeldet. La den på rundt 1000 rpm på varm motor, kan være litt vrien å få den til å gå på tomgang ved kald motor, men ikke noe stort problem. Grunnen til at min ikke virker er fordi jeg kjører med AEM sprut, å den liker ikke regulatoren min. Men om du kjører orginal ECU skal den virke, om alt er koblet opp og regulatoren er i orden så klart :D
 #360758  av Koppit

Beklager at dette er OT men overskriften fikk meg intressert, har du bilder av bilen eller en arbeidstråd til bilen? Har sansen for E30 og med 2JZ så høres det ut som en heftig kombinasjon. :D
 #360759  av Mr_Storbrua

han har nok ingen prosjekttråd. Jeg kan sikkert ordne noen bilder. Om det er greit for han...