TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Temperaturproblemer eller bare feil pÃ¥ føler

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #359716  av TrustNo1

Jeg har hatt litt problemer med ustabil temperaturvisning på måleren min. Dette har igrunn vært slik siden jeg kjøpte bilen for mange år siden. Somregel ligger den stabilt midt på, men noen ganger ligger den stabilt ca bare 1/3 opp.

Men i dag så lå den stabilt bare såvidt over minimum på en lengre tur. Merker ingen problemer med motor, varmeapperatet blåser varmt og godt. Ikke anntydning til at det koker eller noe slikt.

Er dette sannsynligvis bare sensoren som tuller med meg? Hvor sitter eventuellt denne og er det vanskelig å få skiftet den?
 #359719  av mr2storbrua

Har du byttet instrumentskiver? Hender den henger seg litt opp da, hvertfall på min. Neste gang det skjer, så prøv å dunk litt på instrumentpanelglasset. Detter den ned til minimum med en gang du stopper bilen? Og den beveger seg ikke lengre opp etterpå heller?
 #359744  av TrustNo1

mr2storbrua skrev:Har du byttet instrumentskiver? Hender den henger seg litt opp da, hvertfall på min. Neste gang det skjer, så prøv å dunk litt på instrumentpanelglasset. Detter den ned til minimum med en gang du stopper bilen? Og den beveger seg ikke lengre opp etterpå heller?
Har ikke byttet selv, men stemmer at det er blitt lagt på skiver før jeg kjøpte bilen ja, bilen er importert og det er lagt på nye skiver med km/h oppa. Skal sjekke dette du sier neste gang jeg er ute en tur. Takker :)