TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bygger nytt ledningsnett, trenger kontakter!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #359972  av Audun F

Siden ledningsnettet som jeg har på min '92 MR2 MK2 er veldig klart for bytting så er jeg nødt til å bygge dette selv siden ledningsnettet til motoren ikke lages lenger av Toyota. Har søkt og søkt, men finner ikke noen som kan definere hva slags innmat det er i pluggene som Toyota bruker. Jeg aner ikke om det er MOLEX, Tyco, 3M eller whateva som brukes og jeg finner heller ingen delenr for disse. :(

Er det noen som har kjennskap til hvordan kontakter som brukes i ledningsnettet til Toyota? Regner med det er nogenlunde de samme som går igjen over alle bilene...
Type 1
Type 1
connector_01_01.jpg (88.05 kiB) Vist 955 ganger
Type 2
Type 2
connector_02_02.jpg (204.14 kiB) Vist 955 ganger
Type 3
Type 3
connector_03_01.jpg (225.12 kiB) Vist 955 ganger
 #360047  av Audun F

Noen her inne visste kanskje dette fra før av, men jeg fikk i alle fall tak i en kopi av "Wire Harness Repair Manual (RM1022E)" fra EMSPowered.com som lister alle kontaktene jeg trenger - må bare finne ut hvilke som hører til hvor 8)

Hvis noen skulle være interresert i disse så er det bare å si ifra...
 #360049  av ArildM

Dr Tweak i USA lager ledningsnett til alt av Toyota, inkludert motorkonverteringer.
Han har sikkert plugger om du står fast forresten :)
 #360105  av JK86

ArildM skrev:Dr Tweak i USA lager ledningsnett til alt av Toyota, inkludert motorkonverteringer.
Han har sikkert plugger om du står fast forresten :)
er detta dyre greier eller?
 #360120  av ArildM

Tror jeg betalte 600usd inkludert frakta tilbake for å få spleiset sammen Mr2 + 4AGE 20v ledningsnett. Ble litt ekstra pga MAP + en annen sensor og litt annet snacks.
Resultatet ble strøkent, med nøyaktige lengder på alle ledninger og kun originale plugger, plug and play.

Meget fornøyd selv i alle fall :)
 #360127  av ErikG

Om du har talla som står på kontakten som pluggene skal inn i skaffer jeg delenummer til stikkerne.