Hei! Dette er strengt tatt feil forum, men for best respons trur jeg Supra er riktig sted å poste.
Driver å leiter etter ett turbo-kit til min ganske nyinnkjøpte JZX90 Mark2 fra 1993.
Dissa CT12A-kameratene veit jeg kommer til å gi meg hodebry med sine skjøre turbin og kompressorblader, siden bilen skal brukes i drifting. Kunne i utgangspunktet tenkt meg bare å bytta ut turboene med noe som holder, men med god spoolup...men 99% bygger om til singelturbo isteden..sikkert ikke uten grunn!
Alle ønsker vel selvsagt å holde kostnadene nede på ett absolutt minimum (haha, ett prosjekt i seg selv ), for det er kun snakk om en morsom hobby..og satser ikke liv og lemmer på å bli Norgesmester i PRO-serien for å si det slik
Bilen er ganske std, men har det meste som skal til for å drifte:
- Bodykit, Coilovers, diff, casterstag, catback eksos (spørs om kat'n plutselig er borte gitt..heh), no sopp-filter av noe slag, lader 0,9bar og sitter no Apexi-greier under dashbordet jeg ikke helt har funnet ut av enda (liten boks på str med en håndflate).
A/C-anlegget vil bli fjernet... men vil prøve å beholde Varmeapparatet, kjekt når det regner...
Det finnes enormt mye forskjellige turbo-kit på markedet.... men de fleste er for Supra MK3 & 500hk++ og gjerne med T4-flens, noe som er LANGT over mitt mål på ca 300whp...og jeg vil ha trykk og power fra det sekundet jeg rører gassen
Og selvsagt...jo billigere jo bedre! 
Fannt ett grisebillig E-bay kit med absolutt ALT til 800us dollar...men finner ingen med erfaringer om disse kit'ene....ser bare en masse australiere som kjører SVÆRT like grenrør..bare med T4-flenser&turboer uten sure miner...men det er T4 flensen, med ditto svære turboer.... men T3 grenrør i 321 stål kanke være så ille?
Her er kittet:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-SUPR ... ccessories
Hva trur dere? Sprekker grenrøret som alt annet fra "Kina" og alt går til dundass? Syns bare man får helt syyyykt mye for penga i det kittet...hehe! Selv om det må tilpasses litt for å passe i en Høyrestyrt JZX vs Venstrestyrt Supra MK3.
Det sitter forresten også Hydro-fan (hydr. vifte) på 1jz'n min....funker den greit til drifting mtp høyt turtall etz? Fordelaktig å bytte vannpumpa m/hydpumpa i før man spinner i vei?
Eller rett og slett fjerne alt sammen og sette EL-vifter og 2jz-vannpumpe?
Takker for alle svar!
Cherio!
Driver å leiter etter ett turbo-kit til min ganske nyinnkjøpte JZX90 Mark2 fra 1993.
Dissa CT12A-kameratene veit jeg kommer til å gi meg hodebry med sine skjøre turbin og kompressorblader, siden bilen skal brukes i drifting. Kunne i utgangspunktet tenkt meg bare å bytta ut turboene med noe som holder, men med god spoolup...men 99% bygger om til singelturbo isteden..sikkert ikke uten grunn!
Alle ønsker vel selvsagt å holde kostnadene nede på ett absolutt minimum (haha, ett prosjekt i seg selv ), for det er kun snakk om en morsom hobby..og satser ikke liv og lemmer på å bli Norgesmester i PRO-serien for å si det slik

Bilen er ganske std, men har det meste som skal til for å drifte:
- Bodykit, Coilovers, diff, casterstag, catback eksos (spørs om kat'n plutselig er borte gitt..heh), no sopp-filter av noe slag, lader 0,9bar og sitter no Apexi-greier under dashbordet jeg ikke helt har funnet ut av enda (liten boks på str med en håndflate).
A/C-anlegget vil bli fjernet... men vil prøve å beholde Varmeapparatet, kjekt når det regner...

Det finnes enormt mye forskjellige turbo-kit på markedet.... men de fleste er for Supra MK3 & 500hk++ og gjerne med T4-flens, noe som er LANGT over mitt mål på ca 300whp...og jeg vil ha trykk og power fra det sekundet jeg rører gassen


Fannt ett grisebillig E-bay kit med absolutt ALT til 800us dollar...men finner ingen med erfaringer om disse kit'ene....ser bare en masse australiere som kjører SVÆRT like grenrør..bare med T4-flenser&turboer uten sure miner...men det er T4 flensen, med ditto svære turboer.... men T3 grenrør i 321 stål kanke være så ille?
Her er kittet:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-SUPR ... ccessories
Hva trur dere? Sprekker grenrøret som alt annet fra "Kina" og alt går til dundass? Syns bare man får helt syyyykt mye for penga i det kittet...hehe! Selv om det må tilpasses litt for å passe i en Høyrestyrt JZX vs Venstrestyrt Supra MK3.
Det sitter forresten også Hydro-fan (hydr. vifte) på 1jz'n min....funker den greit til drifting mtp høyt turtall etz? Fordelaktig å bytte vannpumpa m/hydpumpa i før man spinner i vei?
Eller rett og slett fjerne alt sammen og sette EL-vifter og 2jz-vannpumpe?
Takker for alle svar!
Cherio!
- 2004 Ssangyong Rexton 270XDi
- 1993 JZX90 Mark II. 1JZ-GTE, BW S200SX-RS51, Megasquirt MS3x.
x - Jeep Gr. Cherokee 4.0
x - 1992 Volvo 940GL
x - 1989 Volvo 740 GL/TIC 232hk@1bar
x - 1987 Suzuki TS-125ER
- 1993 JZX90 Mark II. 1JZ-GTE, BW S200SX-RS51, Megasquirt MS3x.
x - Jeep Gr. Cherokee 4.0
x - 1992 Volvo 940GL
x - 1989 Volvo 740 GL/TIC 232hk@1bar
x - 1987 Suzuki TS-125ER