Brasse skrev:Klart eg skal!
Fornøyd med din AT160?
Om jeg er fornøyd? JA
Deiligste utgaven there is imo
Husker jeg først fikk muligheten til å overta en 4gen av en kompis da jeg var 16, (han kjøpte seg etter hvert en rød CS:) , men hadde aldri klart å vente i to år på å få kjøre den, så jeg chilla litt og fant den jeg har nå noen år etter:) Valget falt på At160 fordi det var den jeg fant som var i best stand atm samt at den trolig ville den bli noe billigere å ha på veien:P Kjøpte den etter at jeg dimma fra forsen i 07 og aldri støtt på noe jeg ikke har takla
Den første bilen vet jeg har stått i over 5 år nå... synd at noen folk lar slike biler forfalle...
I ettertid synes jeg motoren blir litt liten av og til, jævlig turtallsvillig av seg, og kjapp som fy men i forhold til vekta på bilen ville jeg heller hatt 3sge. Savner også skiver bak, takluke, elektriske godsaker i kupeen etc. Dette og mer var jo originalt på toliteren
Dama er ikke så sykt overlykkelig over å kjøre den, men selv synes jeg den er en drøm å kjøre:) Burde kanskje hatt internkommunikasjon mellom for og baksetene, for effektanlegget lager en helvetes gromlyd
Ang. rust...
Forskjermene ruster noe helt forjævlig, i knekken i buen, langs kanten nede i front etc. Om dreneringshullene i døra er tetta igjen, se etter rust i underkant. Kanaler bak som sagt. Disse svekkes hvis folk f.eks slurver når de løfter opp bilen. Tynne paneler synes jeg... Bakluka på disse tror jeg er ganske ålreite, ikke noe rust på min ihvertfall. Tørt som knusk i bagasjerommet. Ikke noe i dørken heller, hjulbuene bak ruster lett. Rundt takluka på St162.
Ang fukt/vannlekkasjer...
Aldri vært noe problem for meg egentlig... Rundt frontruta kanskje...? , sjekk inngangen i torpedoveggen der kablene går inn i kupeen. Hvis pakningene rundt dørene er gamle kan det nok sive vann bla.a inn mellom speilet og ruta helt i front.
Understell
Av en eller annen grunn spiser min bil bakdempere. Har du mulighet til å løfte opp bilen ville jeg ha sjekka foringer,mansjetter og slikt. Sikkert leenge sia det er blitt bytta...
Måtte bla.a bytte lenkearmer og flere foringer på min. Har for det meste holdt meg til originale slitedeler på denne. Hvis jeg får meg en st162 en gang blir jeg og gå all inn og heller kjøpe inn deler fra utlandet. Vær i tillegg obs på at bilen sikkert har tatt nedi noen ganger i løpet av livet sitt
Sjekk at alt elektrisk funker...
Jeg har 4a-ge i min... disse motorene virker ganske solide... selv er jeg ingen mekaniker akkurat, men jeg ville sjekka gangen på motoren, og ting som registeret, pakninger, kjøling, lekkasjer etc. (Hvis du ikke går for et bytte)
Flere av bilene jeg har sett til salgs mangler bla.a leppa i front, denne er et must hvis du ikke hiver på skjørt, men disse er laget av tynn plast og knekker bare du tafser lett på dem. Selv var jeg heldig og fikk tak i den siste Toyota hadde inne
Aner ikke åssen stand bilene er i, men jeg ville nok gått for St162, da denne er et bedre utgangspunkt for et slikt motorbytte, og satt i... prøvd å satt inn ei 4a-gze blokk
HÃ¥per du finner ut av ting
