TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 1JZ-GTE FÃ¥r ikke stillt turbotrykk?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #360894  av 1JZFreak

Hei!

Har en elektronisk greddy boost controller, kan ikke helt med den, men klarer vertfall og stille opp trykket.
Viss jeg kobbler denne ut, kjører jeg 0,7 bar. Helt fint.
Viss jeg kobbler den på og stiller litt opp, si o,9 bar, så "peaker" den bare opp dit og går rett ned på 0.7 bar og holder seg der igjenn.

Noen som hvet hva dette kan være? Kan man stille noe der på boost controlleren?
Bilen er helt orginal (Bortsett fra filter, eksos fra turbo og fmic)
 #360951  av mr2storbrua

Vet ikke hvordan det er på 1jz, men på 3S-GTE så må man hvertfall koble bort den originale boostcontrolleren (hvis man kan kalle den det..). Denne kalles vel T-VSV tror jeg.
 #361028  av 1JZFreak

Ã…ja..:) Hvet vel ikke hvor den er? :roll:
 #361037  av mr2storbrua

Det vet jeg desverre ikke på 1jz nei, på 3s-gte er den under innsuget. Var det du som installerte boost controlleren? Vil tro det står i manualen? Ellers kan du kanskje følge vakuumslangen fra wastegaten?
 #361042  av 1JZFreak

Nei, det var ikke meg :/
Men men. Funker jo knall og kjøre 0,7 bar også. Men 1 bar hadde vert enda bedre ;P
 #361080  av SupraN/A

Hvilken bil står motoren i? Har du montert fuel/boost cut controller?
Min soarer lader også 0.7 uten bleeder men kan justere helt opp til 1.2 uten problem men så har jeg fuel/boost cut cont montert:)
Er ikke sikker men tror den kutter på 0.9 uten overstyring.
 #361113  av mr2storbrua

Har den virka ordentlig før?

Her er link til installation manual:
http://www.japrace.com/images/instructi ... Manual.pdf

Står bare generelt, ikke om 1jz, men hvis du følger vakuumslangen fra wastegaten, så finner du vel ut av om det er original boost controller..
 #361148  av 1JZFreak

Står i en Toyota Mark 2 JZX90.. Samme hva jeg stiller den til, så går den ned igjenn til 0,7 etter 1 sekund.
Men skal sjekke om den har orginal bosst controller senere i dag=)
Takker for tips!

Skulle også prøvd å fått tak i en Boost cut defenser også..
 #361179  av Radial

er vel best å spare seg for over 0,9 uten å bytte CT12'ene 1JZFreak...hehe
 #361201  av 1JZFreak

Hadde det bare funket :shock:

Ser ut som eg bare får kjøre 0,7 :P
 #361249  av Radial

Hvis tenninga ikke skrus etter ladetrykket, skal du vel i teorien kunne koble bort eventuell Orginal Boost-controller og la Greddy ta seg av alt. Jeg lader 0,9 med min, og er faktisk en DEL vakum-slanger, siden det er dobbelt opp av alt på TT.