TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Letta svinghjul?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #361347  av Toffern

Skal kjøpe meg ny clutch nå, så mitt spm er skal jeg kjøpe letta svinghjul eller gå for orginalt nytt?
Hørt at jeg mister en del moment med letta svinghjul!
Hva mener dere?

Takker for svar :D
 #361457  av Radial

Yess, du vil miste moment. Mindere masse som er i bevegelse vettu...raskere å spinne opp, men desto raskere og spinne ned også.
 #362469  av GtFreak

Ikke til å anbefale på registrert bil, min bråker mye pga lettet svinghjul og det blir ikke lenge til det skal av igjenn.
 #362473  av mr2storbrua

Jeg har bytta til letta svinghjul, kan nok høre en liten ulyd, men syns ikke den er sjenerende i det hele tatt. Hører den bare når den går på tomgang...
 #362475  av Radial

ulyder etter svinhjulbytte?? satan...hørtes stabilt ut
 #362493  av Supramk3turbo

Det er nok valget av clutch som lager lyder tenker jeg... Jeg har lettet svinghul. Jeg savner ihvertfall ikke noe moment...
 #362512  av 1JZFreak

Jeg har også satt på letta svinghjul. Ikke en lyd fra det=) (6 pucks sinter clutch også)
 #363285  av Toffern

Har bestilt ny clutch nå, med letta svinghjul, så da får vi se.
Dusty anbefalte sterkt letta svinghjul til gatekjøring. Og han har ikke jugd tell meg før :P
 #363287  av FS-Styling.no

Har du i tillegg MT6 getragen så hører du MYE lyder! Har en Twin Plate clutch fra Spec (svinghjul og clutch i en stor klump)... Skrangler i alle girene på lavt turtall... ikke pent i hele tatt.. Men bare og ligge med høyere turtall når man passere folk så går det... hehe!
 #363301  av Daniel HS

Har lettet svinghjul på CSen, sammen med 3pads Exedy Racingckutch, ingen ulyder hos meg i allefall..
 #363324  av FS-Styling.no

Dette gjelder spesielt for supra med 6 trinns kasse (getrag)...