TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• senke 30/30

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #361399  av loft

Hei, bestemte meg for å beholde celicaen (97 mod, 1,8l) i 1-2 år til så jeg får spart opp penger. (nettopp blitt elektriker, wiiii)
Så lurte på å kjøpe 17" tenzo felger (med rød kant) og så slenge på 225 eller 235 (uviten om hva som passer) MEN da vil den jo se mye bedre ut senka. Leita litt på forumet men finner så mye forskjellig. Men hvordan er det å senke den 30/30 og ha på 17" 225/235 8?
Har noen forslag til senkesett/senkefjærer ellernoe? Er litt grønn på det området dessverre.
 #361606  av loft

Bare ikke lyst å ha den for lav..bor i trheim og de ekke kjent for å være flinke med snømåking eller å lage små fartsdempere :P bare får få den litt ned så det ikke ser helt jalla ut.

Lyst på KW inline v2 justerbare men koster 10k :S

men ska innrømme din kledde det utrolig godt ;)
 #361734  av AnaXyd

Kjøp komboen jorgen20 snakker om. Har akkurat det samme, og er knallfornøyd!

KW sine passer ikke vår bil. Det finnes ingen justerbare senkesett med TUV godkjenning som passer vår bil, faktisk.

Og jeg var redd for at 40/40 var litt mye senk jeg også, men det er faktisk ikke så mye alikevel. Det er bare å kline til! Om man VIRKELIG skal senke så er det 50 eller 60mm, og da begynner det å bli vanskelig på vinteren. 40/40 går HELT fint! :D
 #361760  av loft

Noen som tilfeldigvis har link til fjærer og dempere? blir vell bare teit å bytte fjærene og ikke demperne?

Hvilke dekkdimensjon du kjører med jorgen20?
Regner med du har svar på alt jeg lurer på ? Kjekt å kunne få godkjent liksom.
 #361775  av AnaXyd

Søk på Lesjafors fjører, og Koni Sport dempere så har du svaret ditt. Rodin og Co selger disse, og mange andre også. Dette er TUV godkjent, så det følger med papirer som du tar med til Vegvesenet og får godkjent. Ingen sak, bare at du må ha litt peiling for å montere det selv.

Jeg tipper både 225 og 235 passer, men det du må være obs på er innpresset ditt. Og hvor brei felgen er. Hørt at man kan bruke opp till 9" brei felg, og da er jo dekkbredden deretter grei å velge i.

Og, det er knall å kjøre med senk på denne bilen. Den burde uten tvil ha vært slik original, da alt stemmer så mye bedre.
 #361781  av loft

Takker så mycket for info! :D ska sjekke ut pris osv..feriepenger og skattepenger er jo kommet! hurra!
Kommer nok IKKE til å gjøre dette selv da det mest avanserte jeg kan er å skifte bremseskive :p haha

edit: etter litt søking så kan jeg ikke se å finne de fjærene! hmm
 #361788  av AnaXyd

Nei, de er litt vanskelig å finne, men funker jævlig bra! :)
 #361790  av loft

FÃ¥r lete videre til jeg finner de!
 #361821  av AnaXyd

Du trenger egentlig ikke å vite særlig specs på de, annet enn at de senker 40mm, og at de holder et visst spenn. De er ihvertfall veldig bra, og rimelige. :) Finnes jo H&R og mye andre bra fjører som er TUV godkjent også, som du kan bruke. :)

Koni sport er dog en av de beste demperne du kan sette på, så de ville jeg utvilsomt valgt!
 #361823  av jorgen20

loft skrev:Noen som tilfeldigvis har link til fjærer og dempere? blir vell bare teit å bytte fjærene og ikke demperne?

Hvilke dekkdimensjon du kjører med jorgen20?
Regner med du har svar på alt jeg lurer på ? Kjekt å kunne få godkjent liksom.
jeg kjøre på 215/40*17

17*8 med 35 inpress på felga
 #361904  av celicapower

AnaXyd skrev:Kjøp komboen jorgen20 snakker om. Har akkurat det samme, og er knallfornøyd!

KW sine passer ikke vår bil. Det finnes ingen justerbare senkesett med TUV godkjenning som passer vår bil, faktisk.

Og jeg var redd for at 40/40 var litt mye senk jeg også, men det er faktisk ikke så mye alikevel. Det er bare å kline til! Om man VIRKELIG skal senke så er det 50 eller 60mm, og da begynner det å bli vanskelig på vinteren. 40/40 går HELT fint! :D

kunne ikke sakt meg mer enige. har senket bilen min 40/40 og det er en st202 altså 2l`eren og den er orginalt senka fra før av og har 18" felger med 225/40 eller 35 husker ikke helt :roll: og funke heilt fint om vinteren :D jeg kjøpte/bestilte mine hos en spax butikk i oslo for 4 år siden og betalte 2000,-

og bilen er lige goe enda på veien :)