TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• inne pÃ¥ tanken Ã¥ bytte bort mr2'en

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #361555  av stianøverland

har i det siste vert inne på tanken å bytte bort mr2'en. og prøve noe helt annerledes
er litt lei av å kjøre rundt med en klump i halsen å vente på at det er teknisk rett rundt hjørnet..
hva tror dere. ringte å hørte på en chevelle i dag 350 smallblock, 300hk

Bilde
Bilde
Bilde

eller beholde mr2'en

Bilde
 #361556  av donk2k

Mitt tips:
Prat med sleeper (evt. andre) og skaff deg data-sprut og kvitt deg med mange potensielle problemer..
 #361557  av stianøverland

tenkte ikke på sånne problemer. tenkte på teknisk godkjenningsproblemer.. er ikke noe morro å kjøre lengre, når jeg kan bli avskilta hvorsomhelst
 #361559  av ArildM

300hk i en Chevelle er vel ikke akkurat noe å rope noe kjempehurra for?
Men jo jeg skjønner fristelsen. Kommer jo an på hvor glad du er i å kjøre hissig gocart, vs seng med 8'tter i?
 #361563  av stianøverland

har alltid vert japsebilgutt.. men da må det evnt være en bil som er godkjent, for er drit lei av å kjøre smugveier overalt. nei vet 300hk ikke er altfor mye. men er veldig lett å hente effekt ut av de, og vesentlig billigere enn en 3sgte.

skal opp å kikke på den nå :) kommer tilbake ikveld en gang :)
 #361564  av ArildM

Good luck :)
Skjønner deg godt mtp motor.

Er noe spesielt med Amerikansk bil også, det kan ingen nekte på :)
 #361571  av GhostRider88

hmsilset skrev:beholde mr2n stemmer jeg for.Gamle Amerikanske biler er ikke noe morro synes jeg.Gromt, men ikke morro.
Helt enig. Mr2 er både (mener jeg) finere, mer underholdende, pålitelig, sportslig. Samt at mr2 har bedre kjøreegenskaper (svingespiser ;) )
Er også litt skeptisk til gamle amerikanere når det kommer til rust og stand på karosseriet generelt. Mye dårlige restaurerings jobber der ute...

Behold mr2'en og evt. bytt motor til en som mr2'en kan godkjennes med. ;)

et annet alternativ er å benytte mr2'en som en goværsbil med da evt. prøveskilt og kjøpe en liten bruksbil vedsiden av...
Ville iallefall ikke byttet bort mr2'en i en amerikaner. Da heller en CS 8)
 #361596  av GhostRider88

Så deg i Notodden i dag mener jeg. :) Å om jeg ikke tar helt feil, så står denne bilen nettopp her i Notodden nå. Bildene i første tråd er vel tatt i Kongsberg. Nydelig bil du har forresten. 8)
 #361930  av Jonas85

Chevelle er en fet bil, men som andre her sier, den går ikke så bra i svinger og de er det mange her av i landet :wink:
Ingen kan slå lyden av en grom V8, men å selge mr2'en for en slik kommer du til å angre på.
Dessuten har du en dødsstrøken bil da :D digger fargekomboen :) hadde du lakket felgene sorte, hadde du hatt den grommeste mr2'en her inne :)
 #361931  av marlboro1310

Håper du beholder bilen, den er skikkelig flott synes jeg med skikkelig særpreg.

Hva angår den feteste MR2en her inne er dette min personlige favoritt: The Cameleon

sorry for OT.

:wink:
Vedlegg
turbo1.jpg
turbo1.jpg (133.9 kiB) Vist 476 ganger
 #361997  av Jonas85

The kameleon er en sykt grom bil, men den er litt harry.. :? kameleon lakken er litt 90's og veldig brukt opp..
hadde kameleon selv på min inntil for 3 uker siden, da jeg måtte hellakkere bilen..
Dessuten er kameleon lakk sinnsykt dyrt :shock:
The kameleon er definitivt den råeste mr2'en her inne, men de luft inntakene er grelle..
 #361998  av marlboro1310

det er en registrert MR2 Turbo, med den beste paintjoben og den høyeste effekten på en Mk2, "500-og-jeg-vet-ikke-hva-hk-antall", luftinntak eller ikke..."The Benchmark" er den uansett....

I rest my case iht til den saken.

men anbefaler Stian om å beholde bilen :)

:wink:
 #362026  av Jonas85

marlboro1310 skrev:det er en registrert MR2 Turbo, med den beste paintjoben og den høyeste effekten på en Mk2, "500-og-jeg-vet-ikke-hva-hk-antall", luftinntak eller ikke..."The Benchmark" er den uansett....

I rest my case iht til den saken.:wink:

Hehehe.. okey.. litt furt her eller? :lol: er fortsatt ikke den mr2'en med mest hk antall i Norge :wink: om jeg ikke tar helt feil.
den som har/hadde meste hk er jo den som har vært på gatebil :) er jo en annen kameleon, men uansett, ja, stian bør beholde sin mr2, eller selge den og kjøpe en original turbo som er godkjent :)
Ps. Fortsatt sykt harry lakk og luftinntakene kan jo umulig fungere når de er vinklet feil vei.. synes personlig at mk2 bør holdes mest mulig original (litt pen styling er jo lov), både utvendig og innvendig, for de er jo pene biler. Om du dytter inn 500 hk i den er jo bare gromt :D