TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 sw20 vs Mx5

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #361573  av GhostRider88

Mr2 kjører mot "erkerivalen" mx5. Hvem trekker det lengste strået?

Race 1:

Race 2:
 #361575  av lexusmann

VELDIG ivrig han kommentatoren da, hehe... :wink: bra racing da... :D
 #361587  av GhostRider88

lexusmann skrev:VELDIG ivrig han kommentatoren da, hehe... :wink: bra racing da... :D

Hehe ja.

Her får man også se hvor brutal mr2'en er når den først slipper. Noe som må gjøre det veldig spennende å kjøre en mr2 i løp ;) 8)
 #361610  av predator

Det er vel få biler som henger med en mx5 i svingete vei... Vektfordelingen på de er jo 50/50.

Har selv eid en, og har aldri gått så fort fra Tr-Heim til Kristiansund...
Sykeste bilen jeg har testet på svingete vei.
Noe som også gjenspeiler seg på Autoslalomkonkuranser.
Men mr2en tar de på strekka da.. :mrgreen:
 #361615  av predator

mx5 na , som er den første modellen, som ble brukt her, kom i 2 motorstr. Den ene er 1.6 (Mest vanlig , men i 94 kom 1.8 i noen modeller.
I 1.6 er det 115hk
I 1.8 er det 140hk
Men får kjøpt bolt on supercharger til de, da snakker man 270 på hjula med 1.8 og Mp45 som jeg tror det heter den kompressoren ,,,
 #361796  av inzane2012

ikke vanskelig å se hvor mr2'n har sin styrke mot mx5'n og vica verca ;)
men faen så han ene mx5 føreren "juksa" nesten hver gang han kom rundt svingen etter start/mål strekka så berre dundra han gjennom svingen og ut på "escape" asfalten uten å bremse ned...
 #361875  av GhostRider88

inzane2012 skrev:ikke vanskelig å se hvor mr2'n har sin styrke mot mx5'n og vica verca ;)
men faen så han ene mx5 føreren "juksa" nesten hver gang han kom rundt svingen etter start/mål strekka så berre dundra han gjennom svingen og ut på "escape" asfalten uten å bremse ned...
Ja så dette jeg også.. rart at han ikke fikk advarsler, siden dette gir han bedre forutsetninger for å vinne.. Han gjør det helt sikkert fordi han vet at han ikke har sjanse på strekkene ;) 8)
 #361882  av sindrejl

predator skrev:Det er vel få biler som henger med en mx5 i svingete vei... Vektfordelingen på de er jo 50/50.

enig der og jeg har virkelig eid litt av hvert :P mx5en jeg hadde var stivest, lavest og best tyngdefordeling.. men samtidig den med absolutt daffeste motor..
 #361971  av inzane2012

sindrejl skrev:
predator skrev:Det er vel få biler som henger med en mx5 i svingete vei... Vektfordelingen på de er jo 50/50.

enig der og jeg har virkelig eid litt av hvert :P mx5en jeg hadde var stivest, lavest og best tyngdefordeling.. men samtidig den med absolutt daffeste motor..
RIP sindre's mx5... hadde sett frem til en tur i den ja :) hadde ikke du sindre den ser ltd utgaven da? med sånn der superduper hefig diff og greier og greier?? var motoren så kjip i den bilen da?
 #361984  av predator

Alle orginale mxer bortsett fra Mazdaspeed er daue.
Man må ha på snurre eller kompressor før at det virkelig skal bli gøy :)
Har en kompis på Østalndet, med en Koksgrå mx5 na med godt over 400 hk, da snakker vi gøy.
Hjulspinn ut langt uti 5 gir. Man må beføle gasspedalen som ett egg før at den ikke skal gå brei.
Men det er få slike til lands da.. Somregel er det de over 35 som har mx5, og da vil de holde den orginal og daue.
 #363239  av bose

Nei gi meg heller en AW11!
 #385192  av marlboro1310

1+ BOSE :!: MR2 ANY DAY :!: :!:

Har en uenighetstråd gående selv...

viewtopic.php?f=51&t=37961