Mr2 kjører mot "erkerivalen" mx5. Hvem trekker det lengste strået?
Race 1:
Race 2:
Re: Mr2 sw20 vs Mx5
Legg innLagt inn:28 jun 2010 18:26
av lexusmann
VELDIG ivrig han kommentatoren da, hehe... bra racing da...
Re: Mr2 sw20 vs Mx5
Legg innLagt inn:28 jun 2010 21:05
av GhostRider88
lexusmann skrev:VELDIG ivrig han kommentatoren da, hehe... bra racing da...
Hehe ja.
Her får man også se hvor brutal mr2'en er når den først slipper. Noe som må gjøre det veldig spennende å kjøre en mr2 i løp
Re: Mr2 sw20 vs Mx5
Legg innLagt inn:28 jun 2010 22:58
av predator
Det er vel få biler som henger med en mx5 i svingete vei... Vektfordelingen på de er jo 50/50.
Har selv eid en, og har aldri gått så fort fra Tr-Heim til Kristiansund...
Sykeste bilen jeg har testet på svingete vei.
Noe som også gjenspeiler seg på Autoslalomkonkuranser.
Men mr2en tar de på strekka da..
Re: Mr2 sw20 vs Mx5
Legg innLagt inn:28 jun 2010 23:29
av mr2storbrua
Noen som vet hva slags motorer som ble brukt? Er det ikke 2.2l som er mest vanlig i England i SW20? Og hvilke ytelser har disse MX5'ene? Ca 130 hk?
Re: Mr2 sw20 vs Mx5
Legg innLagt inn:28 jun 2010 23:38
av predator
mx5 na , som er den første modellen, som ble brukt her, kom i 2 motorstr. Den ene er 1.6 (Mest vanlig , men i 94 kom 1.8 i noen modeller.
I 1.6 er det 115hk
I 1.8 er det 140hk
Men får kjøpt bolt on supercharger til de, da snakker man 270 på hjula med 1.8 og Mp45 som jeg tror det heter den kompressoren ,,,
Re: Mr2 sw20 vs Mx5
Legg innLagt inn:30 jun 2010 20:29
av inzane2012
ikke vanskelig å se hvor mr2'n har sin styrke mot mx5'n og vica verca
men faen så han ene mx5 føreren "juksa" nesten hver gang han kom rundt svingen etter start/mål strekka så berre dundra han gjennom svingen og ut på "escape" asfalten uten å bremse ned...
Re: Mr2 sw20 vs Mx5
Legg innLagt inn:01 jul 2010 18:36
av GhostRider88
inzane2012 skrev:ikke vanskelig å se hvor mr2'n har sin styrke mot mx5'n og vica verca
men faen så han ene mx5 føreren "juksa" nesten hver gang han kom rundt svingen etter start/mål strekka så berre dundra han gjennom svingen og ut på "escape" asfalten uten å bremse ned...
Ja så dette jeg også.. rart at han ikke fikk advarsler, siden dette gir han bedre forutsetninger for å vinne.. Han gjør det helt sikkert fordi han vet at han ikke har sjanse på strekkene
Re: Mr2 sw20 vs Mx5
Legg innLagt inn:01 jul 2010 20:22
av sindrejl
predator skrev:Det er vel få biler som henger med en mx5 i svingete vei... Vektfordelingen på de er jo 50/50.
Har selv eid en, og har aldri gått så fort fra Tr-Heim til Kristiansund...
Sykeste bilen jeg har testet på svingete vei.
Noe som også gjenspeiler seg på Autoslalomkonkuranser.
Men mr2en tar de på strekka da..
enig der og jeg har virkelig eid litt av hvert mx5en jeg hadde var stivest, lavest og best tyngdefordeling.. men samtidig den med absolutt daffeste motor..
Re: Mr2 sw20 vs Mx5
Legg innLagt inn:02 jul 2010 21:22
av inzane2012
sindrejl skrev:
predator skrev:Det er vel få biler som henger med en mx5 i svingete vei... Vektfordelingen på de er jo 50/50.
Har selv eid en, og har aldri gått så fort fra Tr-Heim til Kristiansund...
Sykeste bilen jeg har testet på svingete vei.
Noe som også gjenspeiler seg på Autoslalomkonkuranser.
Men mr2en tar de på strekka da..
enig der og jeg har virkelig eid litt av hvert mx5en jeg hadde var stivest, lavest og best tyngdefordeling.. men samtidig den med absolutt daffeste motor..
RIP sindre's mx5... hadde sett frem til en tur i den ja hadde ikke du sindre den ser ltd utgaven da? med sånn der superduper hefig diff og greier og greier?? var motoren så kjip i den bilen da?
Re: Mr2 sw20 vs Mx5
Legg innLagt inn:02 jul 2010 23:20
av predator
Alle orginale mxer bortsett fra Mazdaspeed er daue.
Man må ha på snurre eller kompressor før at det virkelig skal bli gøy
Har en kompis på Østalndet, med en Koksgrå mx5 na med godt over 400 hk, da snakker vi gøy.
Hjulspinn ut langt uti 5 gir. Man må beføle gasspedalen som ett egg før at den ikke skal gå brei.
Men det er få slike til lands da.. Somregel er det de over 35 som har mx5, og da vil de holde den orginal og daue.