TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• E 30 med supra 2jz gte motor, problemer med vann!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #361597  av bmwsupa

Hei igjen, har litt problemer med å lufte kjølesystemet, pga radiatoren ligger litt under motoren.
Noen som har peil!?
Ligger forresten et klipp på youtube, søk på lindtveit tuning.!
 #361601  av Supramk3turbo

Radiatoren litt under motoren?? Kan du beskrive litt bedre, den står lavere en motoren mener du?? Et tips kan være å lufte i motbakke eller sette bilen på høye bukker foran :D
 #361658  av Mr_Storbrua

Supramk3turbo skrev:Radiatoren litt under motoren?? Kan du beskrive litt bedre, den står lavere en motoren mener du?? Et tips kan være å lufte i motbakke eller sette bilen på høye bukker foran :D
Den står lavere ja..
 #361819  av Nicolay

radiatoren står lavere enn motoren men ekspansjonstanken står høyere. litt rart at den skal boble over. etter det jeg skjønte så går det greit å lufte den når bilen er jekket opp men så fort du setter bilen på bakken å kjører med den så renner det over i tanken.... :/
 #361825  av Mr_Storbrua

Er vel en mulighet for at der er en liten luftlomme igjen der?
 #362774  av mk3bg

tviler på at det er luftlomme igjen i den, seff kan det hende men har aldri hatt problemer med det før, det jeg derimot har sett en del ganger er at om motoren har stått en god stund så eirer toppakningen i stykker mellom sylindrene, der sprekker den pga rust som kommer etter vann og dritt, så blir den stående på ett lager og så sendt til norge for å stå på lager for så komme oppi bilen og da er den død, har skjedd meg kansje 5-6 ganger tidligere.
 #365356  av SupraJensen

mk3bg skrev:tviler på at det er luftlomme igjen i den, seff kan det hende men har aldri hatt problemer med det før, det jeg derimot har sett en del ganger er at om motoren har stått en god stund så eirer toppakningen i stykker mellom sylindrene, der sprekker den pga rust som kommer etter vann og dritt, så blir den stående på ett lager og så sendt til norge for å stå på lager for så komme oppi bilen og da er den død, har skjedd meg kansje 5-6 ganger tidligere.

FEIL kjølevekse :P med riktig kjølevekse så eirer d ikke!
 #365367  av Supramk3turbo

SupraJensen skrev:
mk3bg skrev:tviler på at det er luftlomme igjen i den, seff kan det hende men har aldri hatt problemer med det før, det jeg derimot har sett en del ganger er at om motoren har stått en god stund så eirer toppakningen i stykker mellom sylindrene, der sprekker den pga rust som kommer etter vann og dritt, så blir den stående på ett lager og så sendt til norge for å stå på lager for så komme oppi bilen og da er den død, har skjedd meg kansje 5-6 ganger tidligere.

FEIL kjølevekse :P med riktig kjølevekse så eirer d ikke!
Men når motoren står uten kjølervæske og vann så ruster det...