TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• CS front

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #45679  av ErikG

Er det noen som har montert denne på en vanlig gt4. Lurte på om det var noe mer enn bare frontfangeren jeg trengte. Trenger jeg nye fester og sånt shit? Nye blinkers?

#45688  av CelicaT4WD

Hmm.. er det ikke noe med luftstrømmen som er tenkt forskjellig fra vanlig GT4 til CS da? Panseret er jo mer "outlet" enn "intake" i hvert fall.

#45700  av CelicaTurbo

Jeg kjenner ingen her på forumet som har byttet men fronten skal passe fint på vanlig Celica, du får en del mer plass fremfor radiatoren også. Det som du i tillegg må gjøre er å kjøpe "bumper support bar".. du skrur av den flate støtfangeren av stål som er gjemt i orginalfronten og monterer denne rør-fangeren istedenfor. Bytter du ikke støtfanger så vil heller ikke CS-fronten passe. Mener prisen er omtrent 1700,- for fronten og ca 1200,- for støtfangeren..

#45728  av ErikG

ok, det hørtes greit ut. Har noen kamerat som er sønn av han som eier Toyota Bærum så jeg får noe rabatt og slik. Satser på å få alt for en billig penge.

#45747  av chris

ErikG skrev:ok, det hørtes greit ut. Har noen kamerat som er sønn av han som eier Toyota Bærum så jeg får noe rabatt og slik. Satser på å få alt for en billig penge.
kan han ikke gi rabatt til resten av oss i ts-ogn også da? ;)

#45772  av ErikG

tror ikke det går nei. Blir nok vanskelig nik for meg å få rabatt.

#46523  av CelicaTurbo

jeg mener å huske http://www.alltrac.net hadde delenummeret på sine sider, men de sidene ser ut til å være nede nå... og jeg har ikke EPC'en installert på maskinen min så jeg kan ikke sjekke nummeret her..
 #48377  av GTfour

Ser at du skriver 1700 og 1200 kroner for henholdsvis frontfanger og støtte til CS-fangeren.. Da lurer bare jeg på hvor disse prisene er hentet fra?? Utlandet? Var nemlig hos en Toyota forhandler og spurte og da kom fanger og støtte på godt over 5000 kroner.. Dersom du vet om en billigere leverandør så ønskes tips.. :roll:

#48380  av ErikG

snakket med de på toyota. Han sa 1700 for selve fronten. Uten lakk da.
 #48382  av GTfour

Synes det hørtes rart ut, greitt nok at jeg bor langt f.. opp i landet men prisen jeg fikk var 5500,-.. Hvor i landet hos Toyota hadde du sjekket? Må nesten ta kontakt med dem og bestille derfra med en gang da :lol: ..

#48383  av ErikG

Toyota Bærum

#48386  av CelicaTurbo

prisen jeg har nevnt er fra forhandler ja, og prisen du har fått ser ut til å ha noen solide påslag.. men som sakt er prisen uten lakkering, det er jo mulig at dem inkluderte lakkering i pris hos deg da :)

ring rundt og hør med andre Toyotaforhandlere..