TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Normalt?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #363346  av klukke

har bare en liten video, men det som skjer er då at alt begynner og blinke som dette på ca 3500-4000 rpm, som tar dt helt av på rundt 5000 og utover :S :S

http://s80.photobucket.com/albums/j163/ ... V00010.mp4

det er de to lysene der på den siden og to andre lys på andre siden, tror det er motorkode lyset og bremsesystem lyset og alle blinker samtidig.

Ser jo bare ut som "rpm varsel", men har blitt litt mer intenst no i dt siste så tenkte no eg skulle forhøre meg litt.
 #363349  av -magnus-

Alle varsellysene betyr trøbbel med ladingen. Er nok dynamoen din som sier takk for seg... :(
 #363353  av klukke

Har hatt litt problemer med lading i det siste.
Så eg skiftet batteri, etter det har det blitt mye bedre. eneste e at når bilen står på tomgang så detter spenningen litt, så lysene blir litt svakere, minner litt om sånn en gammel moped oppfører seg.

Kan det være lade relè på dynamoen som e røket??

Kor mye vil det evt. komme på sånn røfflig hvis dynamoen tar turen ? :| :cry:
 #363358  av sleeper

Er mest sansynlig regulatoren i dynamoen din som har tatt kvelden og lader ALT for mye!
De fleste toyota fra slutten av 80 tallet og nyere oppfører seg sånn når dynamoen lader for mye! det er IKKE bra for resten av el systemet på bilen din så jeg anbefaller deg og bytte dynamoen fort..
( den koster vel et sted mellom 1000 og 2000 for en ny en så lenge du leverer den du har i inbytte. (+ jobb hvis du ikke gjør det selv)
 #363363  av inzane2012

skal du ha ny dynamo trenger du ikke leite lenger enn her på forumet :)

viewtopic.php?f=70&t=35723

så lenge du har rund kontakt så passer denna rett på ;) og billigere enn dette tviler jeg på du finner for en ny dynamo ;)
 #363497  av klukke

har en defekt en liggene som eg bare tror e og skifte børster på. og start og dynamo mannen holder til 5 min fra huset mitt :D
Så tror eg prøver å fikse den først eg :)