Hadde ett uhell på flyplassen for 14 dager siden, men har ikke hatt tid til å kikke på det før i dag.
Under kjøring ble stramme armen til vannpume/dynamo og servo revet av, beltet sporet selfølgelig av, og reimhjulet til veiva fikk skader. Kjørte bilen inn til trekkbilen og opp på hengeren, reiste hjem og kjørte bilen inn på verkstedet. Oljetrykksinstrumentet virket ikke, samme med vann temp. Tenkte ikke så mye på det, siden den orginale varsellampa ikke lyste rødt og ting så litt redusert ut foran i motorrommet. Alt viktig virket helt, så jeg tok det ikke så tungt. Bestilte nye brukte deler og tenkte jeg skulle kikke på det i kveld, 14 dager etter.
Det jeg ser når jeg begynner å skru er litt skremmende...
For det første er kablingen til oljetrykksmåleren helt ok, og den orginale trykklampen lyser ikke med tenning på som den skal. Da jeg derimot slo i dasjbordet tente den med en gang!
Det betyr at motoren har gått ca 2-3 minutter sammenlagt uten oljetrykk.
Deretter tok jeg av det defekte reimhjulet, det var fullstendig ødelagt på baksiden, og med bange anelser tenkte jeg det var greit å inspisere reg-reima når jeg først hadde alt oppe. (Byttet denne og strammeren + brakett i vinter så regnet med at alt var ok.) Det viser seg at bolten som holder braketten til strammeren hadde skrudd seg ut så mye at den subbet i reimhjulet...
Tilslutt tenkte jeg i min visdom at det var greit å blåse rent hullet til braketten, før jeg testet gjengene, klemte inn 10kg trykk og fikk olje ut over begge bena, viser seg at det er ett stort hull i noe jeg mistenker er oljetrykk reguleringen. Uansett hva det er har jeg akkurat blåst inn gjengespon i motorolja
Poster noen bilder, og er glad for tips og triks. Er spesielt glad for forklaringer på hva hullet er i, og hvorfor det er gjennomgang mellom bolten til braketten og "dingsen" det er hull i.
Under kjøring ble stramme armen til vannpume/dynamo og servo revet av, beltet sporet selfølgelig av, og reimhjulet til veiva fikk skader. Kjørte bilen inn til trekkbilen og opp på hengeren, reiste hjem og kjørte bilen inn på verkstedet. Oljetrykksinstrumentet virket ikke, samme med vann temp. Tenkte ikke så mye på det, siden den orginale varsellampa ikke lyste rødt og ting så litt redusert ut foran i motorrommet. Alt viktig virket helt, så jeg tok det ikke så tungt. Bestilte nye brukte deler og tenkte jeg skulle kikke på det i kveld, 14 dager etter.
Det jeg ser når jeg begynner å skru er litt skremmende...
For det første er kablingen til oljetrykksmåleren helt ok, og den orginale trykklampen lyser ikke med tenning på som den skal. Da jeg derimot slo i dasjbordet tente den med en gang!

Deretter tok jeg av det defekte reimhjulet, det var fullstendig ødelagt på baksiden, og med bange anelser tenkte jeg det var greit å inspisere reg-reima når jeg først hadde alt oppe. (Byttet denne og strammeren + brakett i vinter så regnet med at alt var ok.) Det viser seg at bolten som holder braketten til strammeren hadde skrudd seg ut så mye at den subbet i reimhjulet...
Tilslutt tenkte jeg i min visdom at det var greit å blåse rent hullet til braketten, før jeg testet gjengene, klemte inn 10kg trykk og fikk olje ut over begge bena, viser seg at det er ett stort hull i noe jeg mistenker er oljetrykk reguleringen. Uansett hva det er har jeg akkurat blåst inn gjengespon i motorolja

Poster noen bilder, og er glad for tips og triks. Er spesielt glad for forklaringer på hva hullet er i, og hvorfor det er gjennomgang mellom bolten til braketten og "dingsen" det er hull i.
Vedlegg
DSC_0143.jpg (611.03 kiB) Vist 1460 ganger
DSC_0142.jpg (856.73 kiB) Vist 1460 ganger
DSC_0141.jpg (485.15 kiB) Vist 1460 ganger
DSC_0140.jpg (640.64 kiB) Vist 1460 ganger
DSC_0145.jpg (454.47 kiB) Vist 1460 ganger
Dagali Bil & Maskin - Dagali opplevelser - BS Bildeler.
http://www.aasbergdrifting.com
http://www.aasbergdrifting.com