TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp til kobling av turbo gauge!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #364840  av Supra MKIII up north

HEI, igjen..

Ny case til alle som har peiling; har en MK3 med N/A el-nett i selve bilen, og "turbonett" på motoren.. Jeg har også byttet ut det org. voltmeteret med et org. boostmeter. HVOR på el-nettet til motoren kan jeg hente signaler til boost-gaugen? har fått med en sånn hvit boks som skal kobles til selve gaugen, men hvor kan jeg hente signaler fra på el-nettet slik at dette fungerer?
 #364841  av Supramk3turbo

Jeg mener dette går direkte fra trykk sensor i motorrommet jeg, har du den??
 #364849  av Supra MKIII up north

Ehem :oops: Trykksensor? Jeg skal montere datasprut, så kommer til å ha en map-sensor vet jeg :mrgreen:

Hvor skal denne trykksensoren være da sånn ca? Så du mener at det er der turbo-gaugen får det elektriske signalet fra på en vanlig turbomodell?
 #364867  av Supra MKIII up north

Skal ha "ekstern" måler i a-stolpen (AEM tru boost) men har bestilt sånn fancy belysning i dashbordet, å der er det turbo gauge som følger med.. så istede for at den skal stå der å være død, så håper jeg å få liv i den :p
 #365222  av Supra MKIII up north

Ok, har fått tak i den måleren / senderen som skal stå i motorrommet, og har fått tak i en std. gauge med den hvite boksen som skal være i speedoen.

Men lurer på en ting, den hvite boksen har en "female connector" i den ene enden, så har den 3 ledninger i den andre.. Hvordan skal man koble denne hvite boksen opp mot selve boost gaugen?? Noen som vet?
 #365357  av Supra MKIII up north

Er det ingen her som vet hvordan dette skal kobles opp?

Kan noen av dere som kjører org. turbo modell gjøre meg den tjenesten å sjekke dette?

- Hvordan er den hvite boksen koblet til selve boost måleren i dashen?
- Hvordan er den hvite boksen koblet til senderen i motorrommet (som står på tårnstaget?)
- Hvordan er boost gauge senderne som står i motorrommet koblet opp?
 #365417  av Andreazz

Supra MKIII up north skrev:Skal ha "ekstern" måler i a-stolpen (AEM tru boost) men har bestilt sånn fancy belysning i dashbordet, å der er det turbo gauge som følger med.. så istede for at den skal stå der å være død, så håper jeg å få liv i den :p
Da kan du jo heller beholde voltmeteret som står der orginalt? Så har du det også istedet for en ordentlig trykk måler og en slapp, orginal sak som sikkert ikke viser rett..