TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TPS

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

TPS

#365217  av Supra MKIII up north

Haaallais!

Bare lurer på en ting, hvordan blir det med TPS'en når jeg skal bytte til "front faced intake" ??

Hva er det som skal kobles til manifolden? Er klar over det er en del vacuumslanger osv. Men er det noen andre sensorer eller sånt stasj som også skal på?
 #365236  av Supra MKIII up north

huh, map?

Vetta pokker hvilken utgave jeg har :p Står vel en TPS på den gamle manifolden.. men ja, skal kjøre datasprut, trenger man TPS da?
 #365239  av FS-Styling.no

Hei!

Du trenger en TPS (throttle position sensor) sensor, nippler til vakuum slanger og gjerne en kaldstart sensor. Har selv anna innsug og kjører Ford GT mustang TPS på min!

Fredrik
 #366359  av Supra MKIII up north

SÃ¥ det er samme hvilken TPS jeg bruker?

Skal TPS'en monteres direkte på innsuget? Er det uansett hvor på innsuget? Eller skal den monteres på "throttle body"?

Noen som har noen bilder av et "front faced intake" med TPS montert? :mrgreen:
 #366384  av Radial

Supra MKIII up north skrev:SÃ¥ det er samme hvilken TPS jeg bruker?

Skal TPS'en monteres direkte på innsuget? Er det uansett hvor på innsuget? Eller skal den monteres på "throttle body"?

Noen som har noen bilder av et "front faced intake" med TPS montert? :mrgreen:
TPS står for Throttle Position Sensor, hvilket betyr at den registrerer hvilken stilling Gass-speldet har....ergo må TPS være enten direkte koblet på akslingen til gass-spjeldet (vanligst), ellers så må du bygge en mekanisk overføring til der sensoren eventuelt skal stå. Poenget er at TPS sensoren SKAL følge gass-spjeldets bevegelser.
Det er veldig vanlig at ettermarkeds universale gass-spjeld har braketter for TPS-feste på ene siden av akslingen, og wire-tilkobling (Gasswire) på andre siden.
 #366404  av FS-Styling.no

Du kan nok ikke bruke hvilken som helst TPS.... Hvis du hat datasprut må du sjekke opp hvilke TP sensorer som funker med denne, samt hvilke som passer på spjeldhuset.