Jeg har et problem som jeg enda ikke har blitt kvitt, rett og slett fordi jeg ikke er noen elektriker.. Og litt fordi jeg ikke har giddet å prøvd så mye heller, men uansett:
Batteriet i bilen tapper seg gradvis ut. Det er helt nytt, og grunnen til det er jo at det forige tok kvelden nettopp pga dette problemet med konstant utlading.
Bilen kan stå 4-5 dager før den er tom..
Jeg har en 1,2 fahrad kondensator koblet til batteriet/forsterkerene. Det er et display på denne som viser spenningen, og en grønn/rød diode. Den grønne lyser hele tiden og displayet viser spenningen hele tiden.
Leste en plass at displayet skal skru seg av automatisk når bilen er av og spenningen stabil?
Mitt står på hele tiden. Kan dette føre til at batteriet tapper seg? eventuelt, kan kondensatoren ha noen form for skade som gjør at den tapper batteriet? eller lyser displayet pga noe annet som trekker strøm i bilen slik at spenningen ikke blir stabil og dermed lyser det hele tiden? Dog skulle en jo tro at om noe trakk strøm så trakk det konstant strøm og da burde vel spenningen likevel være ganske stabil? når en kjører lader jo dynamoen veldig variabelt med spenning og dermed er kondensatoren på. Skjønner ikke hvorfor min forblir "PÅ" ?
Dette er langt utenfor mitt felt av ekspertise, så trenger litt innsikt her....
Batteriet i bilen tapper seg gradvis ut. Det er helt nytt, og grunnen til det er jo at det forige tok kvelden nettopp pga dette problemet med konstant utlading.
Bilen kan stå 4-5 dager før den er tom..
Jeg har en 1,2 fahrad kondensator koblet til batteriet/forsterkerene. Det er et display på denne som viser spenningen, og en grønn/rød diode. Den grønne lyser hele tiden og displayet viser spenningen hele tiden.
Leste en plass at displayet skal skru seg av automatisk når bilen er av og spenningen stabil?
Mitt står på hele tiden. Kan dette føre til at batteriet tapper seg? eventuelt, kan kondensatoren ha noen form for skade som gjør at den tapper batteriet? eller lyser displayet pga noe annet som trekker strøm i bilen slik at spenningen ikke blir stabil og dermed lyser det hele tiden? Dog skulle en jo tro at om noe trakk strøm så trakk det konstant strøm og da burde vel spenningen likevel være ganske stabil? når en kjører lader jo dynamoen veldig variabelt med spenning og dermed er kondensatoren på. Skjønner ikke hvorfor min forblir "PÅ" ?
Dette er langt utenfor mitt felt av ekspertise, så trenger litt innsikt her....

- MR2 TURBO -