TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mangel pÃ¥ ladetrykk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #366406  av predator

No har mr2en vært bra i noen dager, så starter problemene å komme igjen. Lurer på om det er noen forbannelse over den bilen . MÅ være det.. :lol:
Har montert med god hjelp av Fierwalk en elektronisk boost controller, som viser mellom -0.6 til -0.7 i vacum når bilen går på tomgang eller ved motorbrems. Men når turboen skal lade, stopper den ved 0,02 , blir der ei stund, så går den SAAAKKKTTEEE oppover.

Hva kan være galt? Jeg har jo vacum, så det kan vel ikke være noen lekkasjer?
Sjekket de to slangene jeg har slitt litt med ( fra innsug til IC og fra IC til turbo) men de er ok.
Skiftet også ut klemmene der, til slike skikkelige breie jævler med umbrako og gjennomgangsbolt. (Ikke de enkle)
Eneste jeg ikke har sjekka er slangen fra røret fra IC og til turbo (Den lille ) men den var jeg jo opp med da jeg hadde lekkasje fra dump, og skrudde den realt godt fast igjen...
(Skal bestille alle slanger fra innsug til turbo ny iløpet av uken) Men hva i alle dager kan ha skjedd?
 #366416  av predator

Glemte og legge til at speedsensoren er gåen. speedoen hopper. (Leter etter ny) Men når den tidligere har gått i nødmodus,(Når nåla har stått på 0) så har den ladet ganske så kjapt opp til 0,5, men nå merker jeg stoor forskjell, da den ikke lader i det hele tatt.
 #366426  av FireWalk

Er iallefall ikke noe med boostcontrolleren, for dar jeg vært med å montert og da kan det umulig være noe feil der. :p

Men fra spøk til revolver: Den kan ikke påvirke ladetrykket i negativ retning, bare positiv. Det er wastegate på turbeon som setter basetrykket, altså kan den ikke lade mindre enn det som den lader max orginalt.
Er vel ingen turbotrykkstyring orginalt heller, bare selve wastegaten. Så du har garantert en lekasje et sted.. virker som trykket stopper opp fordi turboen spinner sakte i begynnelsen, og etter hvert som den får mer fart så klarer den å få opp trykk selv om mye av det leker ut. Høres iallefall ut som en typisk lekasje.

Husker du den saken jeg viste deg, som man kobler til trykkluft for å teste rørene fra der turbo begynner og til innsuget? :D Nå vet du hvorfor jeg har en slik. Er noe dritt med de koblingene, kan se ut til å være tett, med klemma stramt på, også ligger den kanskje på en slik måte at luft kommer ut likevel..

Prøv såpetrikset. bland litt zalo og vann og ha på ei sprayflaske. Så sprayer du rundt om på koblingene mens du ruser motoren litt. Se om det bobler noe sted. Da kommer det luft ut der.

Orginal turboen vil vel ikke komme opp på noe særlig positivt trykk ved rusing på tomgang, men jeg mener du burde se det likevel. :)
 #366429  av predator

Skal prøve på såpetrikset :)
Takker for ideen. Ja, var kjekk den dingsen du hadde der. :)
Har bestilt nye slanger på hele turboveien. Samco, så det burde holde noen år.
Tenkte egentlig at jeg skulle slippe, da jeg skal kjøpe ny IC snart. (Greedy) men
må man, så må man ...
Får håpe å lokalisere lekkasjen , så jeg kan nyte en snart feilfri bil (Teknisk) for det er LENGE siden sist.. :lol: Speedsensor blir kjøpt straks de har svar på shippingquoten.