TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte tenningslÃ¥s?? Noen som vet hvordan?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #366633  av suprafreddy

Har jo greid og mistet masterkey til supra`n og da er jo problemet i gang. Har tjuvkoblet den men tørr ikke vri om rattet da rattlåsen vil låses og bli ett større problem. Noen som har byttet tenningslås før og kan gi meg litt veiledning?? Har prøvd få den ut uten å lykkes...
 #366866  av 2fast4u

suprafreddy skrev:Nei ikke når den aldri har vært registrert i norge. Toyota må eventuelt kontakte Toyota i japan men de tvilte på at de har nøkkelkode der borte ennå siden den er så gammel.
Hvis du kontakter kundesenter hos Toyota Norge så sender disse en henvendelse til Japan (regner med at bil er ny-levert til Japan siden du skriver det) for å få nøkkelkode. Også din lokale Toyota forhandler kan ordne dette, men må gå igjennom Toyota Norge.

Mangler du nøkkel så er det nesten umulig å få ut låset uten å ødelegge noe rundt dette.
Er en låsetapp på siden som holder sylinder i huset rundt rattaksel, for å frigjøre låsetapp må du ha nøkkel og vri denne til "acc" posisjon for å få trykket inn denne låsetappen.

Finner du hullet til låsetappen kan du prøve å slå sund tappen med en dor el.

:wink:
 #366867  av suprafreddy

Ja tror jeg skal høre med toyota om de kan sende forespørsel til toyota japan og høre om de har noe arkiv på dette. Ja var det jeg var redd for at man må ha nøkkel for å kunne ta ut sylinderen. Prøvde dytte den tappen inn men vil ikke langt nok inn merket jeg. Det beste hadde selvfølgelig vært og sluppet og øderlagt noe rundt men må jeg så må jeg.. Takk for godt svar :)
 #366935  av pirkka

Da jeg kjøpte min Supra var de bare en nøkkel :? så neste dag kjørte jeg til låsesmed og fikk han frese 2 nye nøkkel :) Hvilken års modell er din Supra?Kan høre fra finske Supra klubb hvis dem vet hvor koden ligger :D
 #368088  av Lørnings

Hvis du bare skal ha ut tenningslåsen, så må du bare dælje inn den tappen på undersida (eller sitter den på siden på supra?husker ikke) av tenningslåsen med en dor..skal funke greit det..! Da er det jo bare den tenningslåsen du skal kvitte deg med uansett som blir ødelagt..!