TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TÜV-godkjent senkesett

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #367877  av Supra MKIII up north

Hei!

Hvilke dempere og fjærer kjører folket med her inne?

Noen som vet om noen bra senkefjærer som faktisk har tüv-godkjenning? Jeg skulle ha Eibach, men det finnes jo faaaa**n ikke tüv papirer på fjærene til Supra MK3! Så da tenkte jeg på H&R, men fan da pokker ikke noe papirer på disse heller :s Så er det noen der som vet om fjærer med godkjenning?

Btw, alt av bremseskiver som man kjøper fra USA osv, disse er vel ikke mulig å å godkjent hos BT i Norge? Noen som vet om bremseskiver som kan godkjennes?
 #367937  av Snos

tja... sikker og sikker
har aldri kjøpt noen så er ikke 100% sikker
men det jeg har av "bevis" er ihvertfall:

Vist du trykker på en av de coilover'ene på linken så står det "Description: " litt lenger ned står det "delivery contains:" og under der står det at du får med TÜV-Certificate

På faq siden til k-sport tyskland står det:
* Do K-Sport suspensions and brake-systems have road permission?

If nothing else is noted, we deliver each product with a certification. Still if no certification should be available with new products at the time of the order, we offer a free installation to the first buyer into its vehicle. It makes possible for us to accomplish at this vehicle the investigation for road permission.
This approach is thus of mutual use, the buyer gets the installation free of charge and we has a vehicle for the appraisal.
http://www.k-sport-germany.com/index.php?id=faq&L=1

Noe som da skulle tilsi at dem faktisk får dem tüv godkjent.

Og i en diskusjon på sx200 forumet om k-sport coilovers kom det fram at ved kjøp direkte fra k-sport så ordner dem papirene.
Du får lese selv på http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.php?f=3&t=40260
på side 2 står det litt om bestilling fra k-sport direkte

Du får nå avgjøre selv om "bevisene" holder.
Beste er vel å ta kontakt med k-sport og spørre nøyaktig hva du får med av papirer, og så ta en telefon til BT og spørre dem om det holder.
 #367966  av FS-Styling.no

Er et kurant merke det ja... vet om mange som bruker det, men ikke på Supra...
 #367972  av JePe

Jeg kjørte med K-Sport coilovere på 200sxèn jeg hadde tidligere, jeg var fornøyd med de iallefall, var med TUV papirer på de også, og vet om noen som fikk disse godkjent hos BT.
Men det kan være lurt å bestille disse direkte fra K-Sport og sørg for at de legger ved ALT av papirer som skal følge med for godkjenning, husk at nummeret skal stemme mellom disse "TUV papirene" og coiloverene, og at de presiserer pa papirene at de skal brukes på DIN bil (chassinummer osv). Litt papirarbeid frem og tilbake men da skal det ihvertfall gå i orden! :)
Jeg vet også om folk som har handlet disse settene med de såkalte "TUV papirene", så har det manglet nummer på selve coiloverene, og da er det til ingen nytte..

Nå kjører jeg med H/R coilovere (godkjent i vognkortet) men da på MKIV, mulig du har rett at det ikke finnes på MK3, men du kan jo sende en mail til de å høre der også!?