TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Clutch til Drifting, 1JZ-GTE

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #368432  av Radial
 
Hey! Etter 2 timer på rudskogen i dag så paja clutchen! ;D
Dreiv å lekte med boost-controller'n...og fikk til Kjempetidlig ladetrykk (0,9bar @2000rpm!) og enormt godt skyv i bunn, men da varte clutchen ca 1 runde :P
slurer som f*** til 4000rpm, og da griper den veeeldig sakte inn...sikkert pga varmen.

Noen som veit hvilken clutch som egner seg til Drifting?
Satt å så på disse to...

http://store.driftmotion.com/static/i-s ... orr154.php
http://store.driftmotion.com/static/i-ts2-hdss.php

Har lyst på noe med dempa senter..så ikke kassa får SÅ mye juling...og i de to overnevnte kitta er forsåvidt begge dempa, men ene har pucker (over 800nm), mens den andre har vanlig lamell (550nm).

Planen for motoren er kanskje en 400hk / 300-350 hjulhester etterhvert, men ikke mer enn det. Da ender vel momentet oppi en 500nm ett sted...

Synspunkter? :)
 #368657  av 1JZFreak
 
Jeg ville vertfall tatt puckeren ;)
Har selv en 6 puck med fjæra senter.
Skal du kjøre drifting eller mye på bane?

Til vanlig kjøring hadde jeg valgt den "vanlige" Lamellen der, men ved heftig kjøring er klart sinter det besste.
Syntes jeg da.

Utrolig lett å få hjulspinn med sinter clutch. Herlig i drifting. (4 elelr 6 pucket.)
 #368760  av Radial
 
Ja, bilen er en reinspikka driftebil, så blir lite landeveiskjøring;) alt heller jo mot 6-puck (snillere enn 4) men jeg kjører jo bilen opp på henger'n hver gang..har lyst til å kunne fortsette med det uten å ta burnouts på rampene;)