TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Instrumenter i A-stolpen..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #369181  av FireWalk

Jeg har 3 instrumenter i A stolpen. Vet at dette er den kanskje mest populære plassen å ha instrumenter. spesielt i MR2 som er en bil med begrenset plass til ekstra målere. Noen har 1, noen har 2 og noen har 3...

Jeg kom til å tenke på dette med regler og lover. Jeg vet jo hvor pirkete satans vegvesen er på den minste lille ting. Hvordan er reglene med dette? Er det steike ulovlig pga det sperrer sikt? Det er jo minimalt, og i forhold til f.eks en nyere Renault Megane så er jo sikten 10 ganger bedre enn der selv med instrumenter i A-stolpen. A-stolpen på MR2 er jo ganske tynn i forhold til mange andre biler. Så jeg kan ikke skjønne at sikt skulle være noe problem? Jeg syntes sikten er meget god jeg, oversiktlig og fint.

En annen ting er lysene i instrumentene. Kan det påstås at disse vil være distraherende for sjåføren, eventuelt blendende på nattestid selv om de er dimmet ned?

Vurderte om jeg skulle koble på en bryter for å skru dem helt av, i tilfelle en eller annen oparagrafrytter skulle stoppe meg og pirke på den minste ting... :)
 #369193  av inzane2012

uten å vite hva jeg snakker om, så tror jeg kanskje det der går litt på sånn som det gjør med sprekker på frontruta, vist du holder ett a4 ark oppå rattet, og instrumenta ikke er i veien for arket så burde det vel gå :)
 #369200  av mr2storbrua

Har blitt stoppa i kontroll noen ganger, og da har de ikke sagt noe på "poden". Har vel og merke bare blitt stoppa av vanlig politi/UP, ikke av satan selv... Men sist gang jeg ble stoppa, kom han som vinka meg inn bort til meg og han som skulle undersøke vognkortet, og lurte på hva de målerne gjorde for noe. Nja, de måler oljetrykk og oljetemp og litt sånn sa jeg litt lavt mens jeg fant frem vognkortet. Tror det kom en bil til som han skulle vinke inn, så han rakk ikke stille noen flere spørsmål. Den siste var selvfølgelig turbotrykk...
 #369208  av ad92

De sir ingenting på de, de skulle ta meg for alt de kunne og jeg fikk bare spørsmål om hva de viste, hadde det vert ulovlig hadde de garantert tatt meg for det for BT/onkel blå har hatt meg opp etter tapeten en stund :lol: så tror du kan leve trygt med instrumenter i a-stolpen :D
 #369209  av inzane2012

ad92 skrev:De sir ingenting på de, de skulle ta meg for alt de kunne og jeg fikk bare spørsmål om hva de viste, hadde det vert ulovlig hadde de garantert tatt meg for det for BT/onkel blå har hatt meg opp etter tapeten en stund :lol: så tror du kan leve trygt med instrumenter i a-stolpen :D
ad, høres ut som du har det nå sånn som eg hadde det med lokal purken for ei tid tilbake :) fikk streng beskjed av lensmannen at: fra nå av(er el 2 årsiden) skal vi bruke alle tilgjengelige ressurser på å ta fra deg sertifikatet innen jul! og det sa han til meg i sommerferien... men har fortsatt lappen eg ;)
 #369220  av Andreazz

Jeg har "A-stolpe cover m/instrument" godkjent og skrevet inn i vognkortet. Kjekkt å ha på papir hvis jeg skulle treffe på den rette gjengen langs veien :D
 #369223  av Zepticon

inzane2012 skrev:
ad92 skrev:De sir ingenting på de, de skulle ta meg for alt de kunne og jeg fikk bare spørsmål om hva de viste, hadde det vert ulovlig hadde de garantert tatt meg for det for BT/onkel blå har hatt meg opp etter tapeten en stund :lol: så tror du kan leve trygt med instrumenter i a-stolpen :D
ad, høres ut som du har det nå sånn som eg hadde det med lokal purken for ei tid tilbake :) fikk streng beskjed av lensmannen at: fra nå av(er el 2 årsiden) skal vi bruke alle tilgjengelige ressurser på å ta fra deg sertifikatet innen jul! og det sa han til meg i sommerferien... men har fortsatt lappen eg ;)
I slike tilfeller er det viktig å ha telefon med oppaksfunksjon, og anmelde idioten for trakasering. :evil:
 #369225  av inzane2012

Zepticon skrev:
inzane2012 skrev:
I slike tilfeller er det viktig å ha telefon med oppaksfunksjon, og anmelde idioten for trakasering. :evil:
hehe, tror du ikke jeg har tenkt den tanken mange ganger etterpå eller ?? ;) desverre viste jo ikke jeg på forhånd at han løken skulle komme inn på slutten av avhøret da, som tilfeldigvis ble utført (er det riktig å si?) av ei kjerring som jeg har gått i samme klasse med gjennom hele barne og ungdomsskolen, så det blir jo litt feil det og...
 #369987  av stianøverland

FireWalk skrev:Jeg har 3 instrumenter i A stolpen. Vet at dette er den kanskje mest populære plassen å ha instrumenter. spesielt i MR2 som er en bil med begrenset plass til ekstra målere. Noen har 1, noen har 2 og noen har 3...

Jeg kom til å tenke på dette med regler og lover. Jeg vet jo hvor pirkete satans vegvesen er på den minste lille ting. Hvordan er reglene med dette? Er det steike ulovlig pga det sperrer sikt? Det er jo minimalt, og i forhold til f.eks en nyere Renault Megane så er jo sikten 10 ganger bedre enn der selv med instrumenter i A-stolpen. A-stolpen på MR2 er jo ganske tynn i forhold til mange andre biler. Så jeg kan ikke skjønne at sikt skulle være noe problem? Jeg syntes sikten er meget god jeg, oversiktlig og fint.

En annen ting er lysene i instrumentene. Kan det påstås at disse vil være distraherende for sjåføren, eventuelt blendende på nattestid selv om de er dimmet ned?

Vurderte om jeg skulle koble på en bryter for å skru dem helt av, i tilfelle en eller annen oparagrafrytter skulle stoppe meg og pirke på den minste ting... :)

det har ikke noe å si hvordan andre biler er, du hindrer sikten i forhold til hvordan din bil er orginal, og da er det ett fett hvordan renault har laget sin bil.. ikke misforstå jeg er fult og helt på din side, har 3 målere der selv :P men det er sånn de tenker
 #370011  av cameleon

Kjære Eirik. Om du blir stoppa, så tror jeg det siste du trenger å bekymre deg over er målerne i A-stolpen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: