TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Blueray spiller og HDCP??

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #369426  av FireWalk

Sitter her og irriterer meg grønn nå! Kjøpte meg en samsung blueray spiller med wifi, harddisk, internett/mediacenter, 3d osv.. topp modellen for å være SIKKER på at jeg fikk noe bra noe som fungerte fint med min samsung TV.

Bestilte spilleren for over en måned siden. Men den kom aldri frem. Viste seg at noen i posten sansynligvis har stjelt den... Så etter litt frem og tilbake fikk jeg ordnet det slik at posten erstattet den og jeg fikk tilsendt en ny spiller fra komplett.no.

Nå kom endelig denne, pakker den ut og kobler den til, men får den ikke til å fungere ordentlig. Jeg koblet den til via HDMI til tven men bildet bare flimrer. Har bilde i 3-4 sekunder så forsvinner det, blir borte i 1 sekund og kommer tilbake osv. Er også mye snø på bildet.

Jeg leste i manualen og der står det at om det er snø på bildet så støtter ikke tven HDCP (High Defenition Copyright Protection). Men Tven min er rimelig ny, og det står i manualen til tven at den støtter HDCP.

Så hvorfor får jeg ikke opp noe bilde? kobler til den gule komposit ledninga som fulgte med da får jeg bilde på skjermen, men så klart et vanvittig mye dårligere bilde.

linken gjennom hdmi kabelen, men får ikke opp noe bilde... Forsøkte å koble den til et par andre TVER også men får bare "no signal". Selv om samsung tven faktisk finner "anynet"

Nooen som har vært borti noe lignende? Er spilleren defetk ved ankomst? Eller er det dette idiotiske HDCP greiene som fucker opp? Det ville jo ikke vært første gang at filmindustrien har presset igjennom en kopibeskyttelses standard som gjør mer ugang enn nytte...... :S

Er spilleren defekt må jeg bsende den til osl for undersøkelse. jævlig irriterende dette her. over en m,åned siden jeg bestilte den og så ender det vel med at det går 2 måneder før jeg faktisk har spilleren koblet opp og funksjonibel.....
 #369435  av Sven

Synes det høres ut som defekt spiller. Hvis det er tilfelle har krav på ny.
 #369438  av FireWalk

Sven skrev:Synes det høres ut som defekt spiller. Hvis det er tilfelle har krav på ny.
Ja syntes det er merkelig. Tenkte det kunne være problem med handshakingen, men siden det ikke funker på noen av tvene jeg har testet det på er det jo litt merkelig. Har forsøkt forskjellige HDMI kabler også.

Noen som vet når den HDCP standarden ble innført?
 #369470  av inzane2012

vil anbefale deg å nett kjapt sjekke ut på sidene til samsung om di har kommet ut med en ny firmware oppdatering til spilleren din... er ikke sikkert det har komt, eller om det funker, men tar 2sek å laste ned ny oppdatering :)

kjipt uansett at spilleren din ikke funket da :( har samsung spiller selv, men jeg kjøpte en av di første som kom, og der så jæææævlig treig når det kommer til å spille av bluray, kan da flere min før den har loadet menyen, og det er slettes ikke alltid at den starter opp igjen på samme plassen vist du trykker på stop knappen eller har såtte filmen på pause for lenge...
 #369475  av FireWalk

jeg kjøpte denne pga den kom best ut i test og var den desidert raskeste spilleren. Har sjekket litt på google men ser ikke ut til at dette er noe vanlig problem på den spilleren. Vil helst ikke sende den inn til reperasjon heller, den er jo splitter ny. Er pianolakk på den og det er kjipt å få fult av "mekaniker" riper på den før man i det hele tatt har fått brukt den....

Skal høre med komplett om det er mulig å få en ny. Jeg har jo testet den grundig og den finker jo ikke på noen tver!
 #369478  av inzane2012

FireWalk skrev:jeg kjøpte denne pga den kom best ut i test og var den desidert raskeste spilleren. Har sjekket litt på google men ser ikke ut til at dette er noe vanlig problem på den spilleren. Vil helst ikke sende den inn til reperasjon heller, den er jo splitter ny. Er pianolakk på den og det er kjipt å få fult av "mekaniker" riper på den før man i det hele tatt har fått brukt den....

Skal høre med komplett om det er mulig å få en ny. Jeg har jo testet den grundig og den finker jo ikke på noen tver!
men sjekk først om der komt noen oppdateringer til den hos samsung :) kan jo hende det funker :)
 #369500  av loft

instillinger på tven da?
 #369502  av ArildM

Flott med HDCP!
Synd at før standarden er vanlig så er allerede selve beskyttelsen knekt (HDCP master key ligger ute).
Så da blir det slik at piratene ikke har noe problem med å kopiere og lage til filmer som alle kan spille av, mens den gjengse forbruker blir sittende med utstyr som fucker seg til på alle mulig vis. Og når det endelig fungerer må du se 5 trailere, 2 kopirettighetserklæringer og så 3 trailere til før du får se selve filmen.
Rart at jeg og mange andre laster ned Blu Ray? Neeh.
 #369507  av celicat23

Kopi beskyttelse og opphavsrett beskyttelse er big business. Luftslott som selges til retards. Alt blir knekt, alltid. Ingen gidder å se på det virkelige problemet: kvaliteten på det som gis ut. SALT, KNIGHT AND DAY, THE EXPENDABLES... holder å se en dvd kopi av de. BATMAN: THE DARK KNIGHT? Det er en grunn til at jeg eier både DVD'n og nå har kjøpt bluray utgaven.

Men angående HDCP problemet så er kanskje avforum.no ett sted å begynne. God del folk der med langt over middels interesse for hjemmekino ;)
 #369511  av inzane2012

når du kjøper filmer så er det som regel bare å trykke på en knapp for å hoppe over eventull reklame og trailer's...

jeg pleier og å laste ned film, men vist det er en film jeg syns var bra, så ender det som regel opp med at jeg kjøper den etterpå, bestillte faktisk x-men quadrologien på torsdag :) enda jeg har 1-3 på vanlig dvd og wolverine på bluray fra før av :)
 #369583  av chris

ArildM skrev:Flott med HDCP!
Synd at før standarden er vanlig så er allerede selve beskyttelsen knekt (HDCP master key ligger ute).
Så da blir det slik at piratene ikke har noe problem med å kopiere og lage til filmer som alle kan spille av, mens den gjengse forbruker blir sittende med utstyr som fucker seg til på alle mulig vis. Og når det endelig fungerer må du se 5 trailere, 2 kopirettighetserklæringer og så 3 trailere til før du får se selve filmen.
Rart at jeg og mange andre laster ned Blu Ray? Neeh.
Bilde
 #369596  av inzane2012

hehe, er nå ikke så gale da chris :) såg The Crow igår på bluray som jeg hadde kjøpt, ingen reklame eller trailere der :)
 #369832  av FireWalk

leverte spilleren inn til servicesenteret as i ålesund i går. Fikk automatisk status melding melding på telefonen i dag om at deler er bestilt. Tydeligvis noe feil på den da ja. En helt ny spiller. Syntes dette er litt dårlig. Håper jeg slipper å få den igjen full av riper nå da. Er jo som sagt svart piano lakk på den og det blir veldig fort ripet opp. Nok å dra fingeren over så blir det merke. Nå kjøpte jo jeg topp modellen pga den hadde mye funksjoner men ikke minst et flott design. Så dette blir jo litt som et møbel som står utstilt i stuen. Da bør det jo se best mulig ut. Spurte komplett om å få returnere den og få en ny en siden den var død ved ankomst, men neida. Måtte sent levere den til service. Skuffende...
 #369839  av Sven

Du har krav på nytt apparat hvis det er DOA (dead on arrival)
D.v.s hvis det er feil på apparatet innen 7 dager.
 #369842  av FireWalk

Sven skrev:Du har krav på nytt apparat hvis det er DOA (dead on arrival)
D.v.s hvis det er feil på apparatet innen 7 dager.
Det gjelder fra den dagen jeg mottok det? er vel gått mer enn det nå. Men jeg sendte jo mail til support dagen etter jeg mottok det og forklarte situasjonen. Men fikk da beskjed om å levere til infocare for reperasjon. Jeg sendte så mail tilbake og sa at jeg helst ville returnere dette og få et nytt. Fikk da igjen beskjed om å levere det til infocare...

Kan jeg forlange nytt apparat om jeg får det igjen eventuelt med riper f.eks? høres kanskje litt pirkete ut men denne spilleren står sånn til at den designmessig utgjør et veldig markant intrykk på stuen..