Side 1 av 1

4AFE kontra 4AFE "magermotor"?

Legg innLagt inn:24 mai 2004 23:29
av gorgo
Kjører en Carina E med 4AFE "magermotor". Er det noen forskjell på denne motoren, kontra en "vanlig" 4AFE, bortsett fra platinapluggene og antall hk??? Min er nå gått over 210.000 km, og har fått en vettig pris på en 4AFE, fra en Corolla, som er gått rundt 65.000 km....

Legg innLagt inn:25 mai 2004 12:33
av @lpher
Er ikke alle 4A-FE "lean burn" da? Er jo 4A-GE som er artig :D

@lpher

Legg innLagt inn:25 mai 2004 14:57
av Gøran
Hallais baktusbror. Carina E va som din levert i noen stv. utgaver med 4A-FE som magermotor. Vanlig 4A-FE passer nok rett oppi, men er usikker angående ledningsnett og ECU... Kjøp dæ en GTI heller så får du familieplass å motor i ett!! :)

Legg innLagt inn:25 mai 2004 18:14
av spkstrp
fikk man carina e stasjonsvogn med gti motor? er det 4age det er snakk om da?? hørtes virkelig dr jekyl og mr hyde ut ;)

Legg innLagt inn:25 mai 2004 21:13
av Gøran
Carina E GTI kom kun i kombi-utgave. Den har 3S-GE motor på 156 hk.
Dessuten har den superstrutt forstilling, så den kjører som en Celica
(med samme forstillinga. Celica var også levert med vanlig Carina E
forstilling- Macpherson). I tillegg er GTIèn bygd på GLI versjon, dvs. alt
elektrisk og velour sete- og dørtrekk. Den har også snaisen hekkspoiler
og eksos på begge sider... Kan virkelig anbefales :D

Bilde

Legg innLagt inn:25 mai 2004 22:47
av FalcoN
Har du ikke flere bilder av den bilen :D Så peeen ut :)

Legg innLagt inn:25 mai 2004 23:46
av gorgo
Brodern, du kan jo hør me han "onkel" Marius, om han e interessert i å bytte 50/50.... Grunnen tell at æ lurte på d me motorn, e at æ har funne et turbokit tell en overkommelig pris. Skjekk sjøl her: http://www.turbo-kits.com/corolla_turbo_kits.html

Legg innLagt inn:26 mai 2004 00:36
av megetlei
Er magermotoren gåen eller er du ute etter mere "power"?
I så fall er det ikke noe vits i å skifte fra en motor som yter 100/107hk til 116hk. Da bør du heller tenke på 4A-G# eller 3S-G# motor. (sistnevnte motorserie passer ikke din gearkasse)

Når det gjelder Carina E GTI så kom disse både i sedan og liftback og ble bare produsert i Japan.
ST191-AEMVFW Sedan
ST191-ALMVFW Liftback (kombicoupe)
3S-GE motoren yter 156hk og 94mod og nyere 175hk.
En GTI har dobbel eksos, superstrut, skivebremser bak og en "GTI" spoiler.
I Japan ble også stasjonsvogna levert med 3S-GE motor og 4WD,
(men uten superstrut) men da under navnet Caldina :twisted:

megetlei

Legg innLagt inn:26 mai 2004 05:15
av chris
megetlei skrev:I Japan ble også stasjonsvogna levert med 3S-GE motor og 4WD,
(men uten superstrut) men da under navnet Caldina :twisted:
..og ennå kulere... Caldina GT4, med 3S-GTE :twisted:

Legg innLagt inn:26 mai 2004 11:24
av CelicaTurbo
.... men da dessverre kun med automatgir av en eller annen rar grunn :?

Legg innLagt inn:26 mai 2004 11:32
av megetlei
CelicaTurbo skrev:.... men da dessverre kun med automatgir av en eller annen rar grunn :?
Caldina ST215 kom også med 5t manuell gearkasse.
Når det gjelder ST246 tror jeg at 4t automat er eneste alternativ :roll:

megetlei

Legg innLagt inn:26 mai 2004 11:58
av CelicaTurbo
ah, såvidt jeg fant ut var alle modeller med 3S-GTE levert med automatgir av en slags "intelligent" type :) Men, det var ikke så lett å lese den japanske siden til Toyota da :)

Legg innLagt inn:26 mai 2004 13:05
av spkstrp
lett å lese? mener du at du kan japansk ? ;) eller brukte du noe oversettelsesgreier?

Legg innLagt inn:26 mai 2004 14:10
av CelicaTurbo
hehe, nei jeg så bare på symbolene, tall og sideoppsett for å se hva det gjalt.. de fleste navn på teknologier og andre spesielle ord er fremdeles på engelsk :)

men altavista har jo også en oversettertjeneste fra japansk til engelsk da, har brukt den noen ganger på andre sider :)