Fikk for noen måneder siden det nye skinninteriøret fra leatherseats. Men jeg fikk feil farge, så jeg fikk returnere dette og så fikk jeg nytt gratis. Etter langt om lenge og lenger enn langt kom pakken til norge, og etter å ha ligget i tollen i 3 uker ble den nå endelig sendt videre siden jeg ga dem alt av papirer som viser at dette er garantivare (jeg har sendt inn pakken til USA for så å få ny tilbake på garanti)
MEN.... Nå må jeg altså betale moms på hele pakken igjen! Fordi avsender har lagt ved faktura som viser verdien på varen (sansynligvis pga forsikring på pakken).
Kjenner jeg begynner å bli temmelig irritert nå!
Her er mailen jeg fikk:
Hei,
Erstattningsvarer med verdi fra Nok 200,- må også innfortolles til Norge. Jeg legger ved tolldokumentene angående denen forsendelsen CP264156730US, hvor avsender har lagt ved en faktura som viser Usd 979,-
Du kan søke til ditt lokale tollsted, ( http://www.toll.no ) Tollregionen Vest Norge, Tlf 55573700 , om refundering av moms, ved å kunne dokumentere at du har betalt moms 2 ganger. Postens ekspedisjonsgebyr vil du ikke kunne få refundert.
Mvh
Liss Hansen
Førstekonsulent
Kjenner det KOKER nå altså.. Skal masjere inn til nærmeste toll kontor og lage en scene om jeg skal bli tvunget til å betale dette to ganger!!! Så om dere ikke hører mer fra meg på en stund så er det fordi politiet måtte komme å hente med med makt og det ble en del personskader og materielle ødeleggelser som tilsier at jeg da sitter inne for en tid....
Faen at det er mulig å bli så FED UP!!
Overlat det til Staten AS Å skape slik sorg oppi gleden. Neste blir vel at vi må betale dobbel moms på alle julegaver vi får. Først moms når man kjøper gavene, og så må mottaker betale moms når gaven åpnes! Høres ut som et typisk AP/SP forslag... Men dette burde det vel kanskje ikke snakkes så høyt om ellers blir det vel sikkert realitet. Best å ikke gi dem noen gode ideer.
MEN.... Nå må jeg altså betale moms på hele pakken igjen! Fordi avsender har lagt ved faktura som viser verdien på varen (sansynligvis pga forsikring på pakken).
Kjenner jeg begynner å bli temmelig irritert nå!
Her er mailen jeg fikk:
Hei,
Erstattningsvarer med verdi fra Nok 200,- må også innfortolles til Norge. Jeg legger ved tolldokumentene angående denen forsendelsen CP264156730US, hvor avsender har lagt ved en faktura som viser Usd 979,-
Du kan søke til ditt lokale tollsted, ( http://www.toll.no ) Tollregionen Vest Norge, Tlf 55573700 , om refundering av moms, ved å kunne dokumentere at du har betalt moms 2 ganger. Postens ekspedisjonsgebyr vil du ikke kunne få refundert.
Mvh
Liss Hansen
Førstekonsulent
Kjenner det KOKER nå altså.. Skal masjere inn til nærmeste toll kontor og lage en scene om jeg skal bli tvunget til å betale dette to ganger!!! Så om dere ikke hører mer fra meg på en stund så er det fordi politiet måtte komme å hente med med makt og det ble en del personskader og materielle ødeleggelser som tilsier at jeg da sitter inne for en tid....
Faen at det er mulig å bli så FED UP!!

- MR2 TURBO -