TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lover rundt taksering.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #370291  av 2r-e-rik

rushart skrev:Hei. Lurte på om man har rettigheter(lov) å ta med seg/demontere utstyr som er ikke orginialt i bilen? Hvis takstmannen har gitt en takst uten de verdiene. Hva hvis disse ikke har blitt nevnt på skademeldingen? Hvil det påvirke rettighetene?

Setter stor pris på svar rundt dette.

Hilsen Alex.
hvor er det egentlig du vil hen? takstmann går utifra orginal bil.
alle tekniske endringer som er godkjent på staten vegvesen vil bli fulgt, ikke godkjente kan medføre regress.
felger kan gjøres opp i kontant sum. samme med stereoanlegg.

men vis bilen din er vrak og bilen har blitt kondemnert, så selger forsikringselvskapet vraket å da må du spørre nye eier om hva du får lov til å plukke av.

btw, ved taksering på naf så blir bilen mindre verdt med styling, felger osv som ikke er orginalt...
 #370309  av ke25-toyoglide

Det vanlige er at du får dekket inntil 10000.- i ekstrautstyr.
Bare husk på at det me regner som ekstrautstyr ikkje nødvendigvis er dyrt.......
hadde et tilfelle på BMW der eg ble frastjålet noe stereo, og hjul.
Hadde nettopp kjøpt nye 17" til bilen for 10.000.- på tilbud.
Fikk "kvittering på at eg måtte betale 18 viss eg skulle kjøpe akkurat like.
fikk då beskjed om at de dekket 10000på stereo, og derfor dekket de ikkje hjula siden eg hadde kjøpt 17" som ekstrautstyr til bilen og de dekka bare 10000 i ekstrautstyr.
Flott sa eg då. Men hjul må bilen ha :?:
jada sa hu då. de kunne dekke originalhjul.
Flott det koster 28.000.- for originalhjul. dere har kontonr. mitt. hadet.
Etter 5 minutt ringte hu opp igjen. "men det blir jo mere"
Ikkje mitt problem sa eg då.
Etter en diskusjon om hvor mye som skulle trekkes fra pga km. (hadde kjørt 100mil akkurat.)
så ble me enige om 18000.-
Moralen er at du må tenke på å vri ting over til din fordel hele tiden.
Viss det er motparten sin skyld så mener eg du har krav på å få kjøpt vraket til vrakpant.
 #370329  av Zepticon

JEg hadde krevd å få lov å fjerne alt "extrautstyr" som ikke blir dekket av forsikkringen. DVS om du vraker bilen, og så ødelegger styling og felger, så dekkes ikke stereoen av forsikkringen så den hadde jeg krevd å få tilbakelevert.