TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FÃ¥r man lÃ¥n?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #370814  av loft

Hei, skal kjøpe meg bil nå.
Det som er greia er at det er en import bil som ikke er betalt engangsavgift på. Bilen koster feks 50 000kr og engangsavgifta 50 000kr. Får man da totalt 100 000kr i lån eller må man stille med pengene til engangsavgifta på en annen måte?
 #370818  av inzane2012

om bilen er yngre enn ti år og du kan ta pant i den, eller har kausjonist, så tror jeg du kan få lån på den totale summen av bilen, men er jo ikke verre enn at du bare hører med din lokale bank, evt andre banker :)
 #370821  av celicat23

Fra erfaring med elcon og min bank: du får ikke lån på en bil som ikke er registrert i Norge, for da kan du ikke bruke bilen som sikkerhet. Da må du ha noen som stiller som kausjonist. Banken må ha noe av verdi som kan sikre de at de får tilbake sine penger hvis du ikke kan betjene lånet, og en uregistrert bil er for de verdt null.
 #370832  av inzane2012

evt om du eier egen leilighet/hus eller har noe annet høy nok verdi kan du stille det som sikkerhet for lånet
 #370841  av Mr_Storbrua

Eller forbrukslån til du eventuelt får skilta opp kjerra..
 #370842  av loft

ahhh hmm ...takk for gode svar folkens! :)