TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• God "ny" bil?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #371847  av <RuPerT>

Hei igjen!
Tenkte jeg skulle meddele at jeg hadde kjøpt inn "ny" bil til meg selv. Skulle ha en forhåndsvis stor bil(unge,barnevogn og handle ivrig dame) som samtidig gikk godt og var komfortabel....

Gikk på en traurig smell for å si det mildt! Kjøpte inn en 98mod BMW 525TDS som er letter tunet til ca 175HK. Nydelig bil å kjøre,flott interiør og en fantastisk 6'er diesel!
Hadde hatt bilen i ca 1uke da ting begynte å skje.. ikke mange ting som ble feil men..; 1ting,kom opp at det var lite kjølevann,kjiket under bilen og joda der dryppet det flott.. fant ut at det var vannpumpa det dryppet av(renner en fin stråle nå av den!)
2ting;spruter olje fra noe di som har vett på det sier er tett veivhus ventilasjonsfilter..

Så mitt spm er: Er det faktisk KUN japanske biler man kan kjøpe seg som man ikke blir plaget med???

MVH Ruben
 #371851  av marlboro1310

eeeh nei, men dette er jo ting som du nok hadde lagt merke til om du hadde gått over bilen nøye før du bestemte deg for å handle? Jeg synes personlig at dette er ting forrige eier kanskje vel burde ha kjenskap til og burde kunne ha opplyst om. men men skjedd er skjedd...
Kostbart å kjøre både BMW og Audi, men kjøper du ett eksemplar som er entusiastholdt med full servicehistorikk så er du svært langt på vei imot ett problemfritt tysk bileie-prosjekt.

:wink:
 #371854  av Andreazz

BMW er ikke i nærheten så kostbart å drive som en Audi! Men stikkordet for å ha en problem fri, eldre BMW er bensin.. Mitt inntrykk er at de med diesel og gjerne tomatgir, kan gi deg noen frustrerende øyeblikk :?
 #371855  av marlboro1310

Audi er i en klasse for seg hva angår verkstedkostnader ja, helt sikkert. Har eid en 1999 Audi A6L 2.4 30V Quattro Tiptronic, og har aldri vært borti dyrere deler...helt sprøtt! Henter snart en 2000mod BMW 320DT M-sport stv , så er jeg spent på å sammenlikne iallefall :wink:
Det viktigste med disse 90 talls "luksus-bilene" er at de tidligere eierne har vært nøye på serviceoppfølging, får man ett etterslep kan man fort betale seg sakte men sikkert ihjel på tyske biler med mye elektronikk.

:?
 #371860  av hmsilset

Gratulerer med ny bil.Dette er nok ting som kan skje når man kjøper ny bruktbil. Men alikevel så er det mange andre merker enn bmw og audi som finnes å få kjøpt med stasjonsvogn.
 #371862  av marlboro1310

For meg personlig så er det få "familiebiler" innenfor 100 000,- som appellerer nok til meg, jeg er særkresen på utstyrspakken, veldig kresen...og både Audi og BMW byr på solide utstyrspakker hva angår interiør (Audi S-line med Recaro f.eks) og (BMW med M-Sport interiør) Er jo i coupeen man holder til, der skal og MÅ man også trives 100%.
Audi har også det uerstattelige Quattro-systemet, dette har jo ikke BMW selvfølgelig.
Neste på lista er jo at både Audi og BMW går relativt godt, sammenlignet med tilsvarende biler med noenlunde lik effekt, hos andre bilmerker (Nå tenker jeg stv imot stv), vi finner alle noe vi liker og som vi blir forelsket i, ingen vits å endre en god vane om man liker det man har og eier.

:wink:
 #371863  av <RuPerT>

Nå skal det jo sies at jeg jobber sammen med han jeg kjøpte den hos. Kjenner han godt og vet han tar vare på bilene han har!
Og vannpumpa var byttet for litt over ett år siden,er det jeg syns er rart..

Og fikk nå vite at pumpa får jeg på reklamasjon. nydeli :)
 #371864  av <RuPerT>

Dere kan da få se bilen. Er jo en nydeli bil både å kjøre og å se til. Ble enda bedre med 20".. Men senking må til,bare litt :)
Vedlegg
Interiør
Interiør
bmw interiør.JPG (109 kiB) Vist 1576 ganger
20&quot;
20"
bmw 20.JPG (140.64 kiB) Vist 1576 ganger
 #371869  av 2r-e-rik

bmw e39 ja... funnet noe rust enda? det eneste som ikke ruster på di her er fangerene...
spessielt stasjonsvogna som ruster opp i ræva. ellers på di vanlige stedene som dører, kanaler, skjermer, takplate og panser...

men ellers er dem bra.. girkassene har jo til og med evighets olje.. skal ikke skiftes..
 #371870  av Terjen

Grattis med godbil! :)

Litt feil er det på alle biler. Jeg gikk fra Toyota til BMW, og har ikke hatt noe mer problemer, er strålende fornøyd. :)

Den så litt trist ut ved kjøp, men kom seg etter litt mekk. :P

Før:
Bilde
Bilde

Etter:
Bilde
Bilde
Bilde

Forøvrig 535i V8 manuell. :)
 #371872  av <RuPerT>

Ja se der ja! :D Ikke rust på min. har sømfart kanaler,luker etc! :) men det kommer vel opp med tiden :)