TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva da clutch? :P

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #372856  av sondrerygh

Er det noen som vet hvor mange "splines" som er på clutch-akslingen eller i navet på clutchen på en '91 Mr2 med helt standard girkasse? :)
 #372901  av mr2storbrua

Jeg prater om antall splines eller tenner innenfor den rød ringen her:
clutch.jpg
clutch.jpg (80.71 kiB) Vist 879 ganger
:!: Dette er forresten kun for illustrasjon, jeg har ikke telt splines her for å se om det stemmer overens, og jeg vet ikke hva slags kasse denne clutchen passer til :!:
 #372979  av mr2storbrua

sondrerygh skrev:Er det ikke S-54 som er standard girkasse på disse bilene?
Jo, bare jeg som surra litt. Var derfor jeg skrev spørsmålstegn :wink:
 #372985  av sondrerygh

Ok, takk for info'n! ;) Er du sånn relativt sikker på at det er 20 på S-54'en eller? Lurer på å bestille fra usa serru... Og da er det greit og være sikker! ;)
 #373000  av mr2storbrua

sondrerygh skrev:Ok, takk for info'n! ;) Er du sånn relativt sikker på at det er 20 på S-54'en eller? Lurer på å bestille fra usa serru... Og da er det greit og være sikker! ;)
Ja, er ganske sikker på det. Skulle kjøpe clutch til min bil (turbo), og den passa ikke så da ble det telt splines på ny og gammel clutch. Da viste det seg at jeg ikke hadde turbokasse... Men finner de ikke ut av det der du bestiller fra? Skal du ha spesiallaget clutch?
 #373001  av sondrerygh

Ja, men da prøver vi det! ;) Er ganske sikker på det selv etter å ha sett litt på nettet og sånt... :D -Jeg kan jo nevne det når den er satt på da... ;)
 #373368  av headtwizt

Vær forsiktig med det her!

Jeg fikk en clutch fra usa, som Toyota Bergen skulle montere. Men de mente den ikke passet, og slik at jeg slapp å betale 2 monteringer endte jeg med ny originalclutch istedet.

Har den fortsatt liggende hvis du vil prøve, men det er til 3sge.

mvh
Chris
 #373474  av 2fast4u

Hub Profile : 24.5x27.9-20N
Teeth Quant. : 20
Outer diameter :225 mm

For N/A

:wink: