TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• weeee, da har jeg gjort det....lakkert bilen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #47269  av kennethx

Hellakkering er bestillt!

Kjipe er at jeg ikke fikk gjort det før arendal treffet, så dere får bare unskylde at jeg ikke gidd polere bilen min 2 uker før den skal hellakkeres (selv om lakken er FÆL!)

Jeg ble enig om å ta av spoiler og fangere selv, og fikk det da for 16.000,-

Det includerer da nedpussing av hele bilen, 2 lag lakk og 2 lag klarlakk og de bruker en uke på det.

De har tidligere gjort litt småarbeid for meg for litt over ett år siden. ene forskjermen hadde en bulk med litt rust. Det ser i dag ut akkurat som det gjorde når jeg hentet bilen for litt over ett år siden. Så de gjør i allefall bra arbeid ser det ut som :)

Tro jeg gleder meg da....og gjett om det blir bilder når den er ferdig....ahhh....
Sist redigert av kennethx den 30 des 2004 08:28, redigert 1 gang totalt.

#47270  av Gjertsen

dette blir nok najs.
Gleder meg på dine vegne, kunne faktisk tenkt meg hellakking selv, er falmet litt enkelte steder på bilen.

Blir vel samme rød farge? 16 lapper ja! mye penger, men blir jo BRA bil da :P

#47293  av kennethx

Samme farge ja. Skal du ha en annen farge blir det jo ennå mer arbeid/penger om du skal ha det skikkelig i alle krinkelkroker osv...

#47309  av CelicaTurbo

hvem er det som gjør denne jobben da?

:)

#47317  av s.lie

ja det skal jeg og snart!!!! bare venter på å få råd...
skal stille ut nå i helga og det er ikke kult med lakkforskjeller og 2 små bulker

#47351  av kennethx

Firmaet heter Kokstad lakk og bilpleie, de har i allefall gjort en fin jobb før, så jeg satser på at det blir bra.

#47367  av Kjelliken

:D så da blir ikke bilen din rosa igjen på en stund.. faen og då må eg polere hele tiden :wink: hehe

#47397  av kennethx

hihi...jeg ber om alles forståelse for at jeg rett og slett ikke gidd polere bilen før ts-ogn treffet i arendal, i.o.m at bilen skal hellakkeres uken etterpå :D

#47403  av Kjelliken

:? Nei det forstår jeg ikke hi hi hi hi...
okei då så skal du slippe.. :roll: :twisted:

#50038  av kennethx

3 timer jobbing i dag, så har jeg fått tatt av bak fanger og spoiler bak (inklusive de to små dingsene på toppen av hver bakskjerm.

Fytti rakkeren så mye skruer. Og en 3-4 stk. knakk ;/ lurer på hva jeg skal gjøre med dem. Resten av skruen står fast inni gjengene kan du si...

I morgen er det frontfanger + div. som står for tur....skal se om jeg husker kamera og får tatt litt bilder i morgen :)

#50047  av hmsilset

Fytti rakkeren så mye skruer. Og en 3-4 stk. knakk ;/ lurer på hva jeg skal gjøre med dem. Resten av skruen står fast inni gjengene kan du si...

hvist du ikke har borr og gjengetapper så kan du
vel poppe inn nye? Gleder meg til å se bilen din
nylakket jeg :P

#50076  av kennethx

Har sett folk anbefale noe dem kaller grisepikk innpå her. Er det ett annet navn for det? Føler meg lite lur når jeg kommer inn i en sjappe å spørr etter det :shock:

Og noen som vet om en butikk i bergen som selger slikt?

#50079  av Amund

biltema :roll:

#50090  av smallville

Biltema har faktisk grisepikk :D bestilte det for en stund siden når noen skruer på min 142 knakk :) Er ikke helt sikker på om det er det rette navnet men finn en som ser ut til å ha mekka litt bil, så har han helt sikkert hørt uttrykket :wink:

#50476  av kennethx

Etter 8 timer med skruing og banning, så så bilen min slik ut. Den står nå til hellakkering, og jeg gleder meg til å se resultatet :)
Vedlegg
IMG_0593.JPG
IMG_0593.JPG (80.2 kiB) Vist 3360 ganger
IMG_0592.JPG
IMG_0592.JPG (92.77 kiB) Vist 3360 ganger