TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toppakning..??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #374895  av Jonas85

Har nå kikket litt på motoren og ser at det er olje utenpå hele motoren og bunnpanna. Det drypper i snitt bare 3 dråper på bakken når jeg har parkert, så det er ikke så mye og den bruker ikke olje heller. Virker som det er toppakningen og evt bunnpannepakning.. :(
Noen som vet hvor mye dette koster å fikse? Trenger også et nytt sportsluftfilter. Forslag til hva jeg bør kjøpe og hvor?
 #374896  av john_e

Jonas85 skrev:Har nå kikket litt på motoren og ser at det er olje utenpå hele motoren og bunnpanna. Det drypper i snitt bare 3 dråper på bakken når jeg har parkert, så det er ikke så mye og den bruker ikke olje heller. Virker som det er toppakningen og evt bunnpannepakning.. :(
Noen som vet hvor mye dette koster å fikse? Trenger også et nytt sportsluftfilter. Forslag til hva jeg bør kjøpe og hvor?
Det kan være ventildekselet som sitter løst :) (Dårlige phillipsskruer som står der originalt rister løs)
Løsningen på problemet er umbracoskruer fra twosrus :)
(Dynamoen står forresten i fare for å gå tidlig hvis det drypper olje rundt/på den)
 #374954  av Jonas85

Mener du da toppdekselet? Jeg tror ikke det er det, siden olja ligger utenpå motoren rundt omkring toppen og ikke helt opp til toppdekselet. :?
Men det er vanskelig å se hvor nøyaktig lekkasjen er siden det er så sykt trangt i motorrommet. Burde ha vasket motoren for å se hvor det kommer fra muligens.. Hvordan vasker man motoren uten å drukne den? Er det et spesielt løsemiddel man kan bruke etc?
 #375084  av Wrang

Hvis det er oljesøl over hele baksiden av motor, så skal du ikke se bort ifra at det er tetteringen til drivakselen som er gåen. Da kaster akslingen opp olje over hele baksiden av motor. Dette skjedde nemlig meg. Dynamoen gikk kaputt kort tid etter dette skjedde
 #375180  av Jonas85

Ja, er oljesøl på hele baksiden :? skal se mer på det snart, så det er ikke sikkert det er toppakning da.. hmm.. Hvor mye koster det å fikse det?
 #375181  av Jonas85

Glemte å si at det har vært slik en stund, så om det hadde vært tetteringene så hadde vel dynamoen gått nå, men den fungerer helt fint :?
 #375214  av Wrang

Få bilen opp i løftebukk å få skjekket dette
 #376359  av IceSan

ta en motorvask under bilen kjør bilen i 1 til 2 dager løft opp bilen igjen se hvor lekasjen er :D
 #377338  av mailman1

IceSan skrev:ta en motorvask under bilen kjør bilen i 1 til 2 dager løft opp bilen igjen se hvor lekasjen er :D
lang kjøretur? :lol:

skjønte va du mente! :wink: