TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rar lyd i fra ratte..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #47388  av Remi

Morn folkens.. har et problem med ratte på carinaen.. det har seg slikt at nor jeg vrir på ratt ca en halv omdreining så kommer det en merkelig lyd av ratte.. er utrolig irriterende virker som at det er noe som tar i mot et eller anna.. eller er det en slitedel som er gåen.. jeg har ikke peiling på hva det kan være.. jeg trenger seriøst hjelp her :..

#47389  av turboman

Hmmm... det eneste som rattet "går inntil" når man vrir, er vel de armene som skal få blinklysene til å slutte å blinke når du retter opp bilen...

Kanskje ta av rattet, og se om alt virker helt og fint inni der?

#47393  av Remi

har prøvd det.. men den lyden e temmelig krafti ratte rister nor den lyden kommer :s

#47430  av bose

er det rattet lyden komemr fra? eller så kan det kanskje være et hjullager?

#47431  av KK-ma70

Kan være ratt krysset... hvis det heter det da :roll: sitter dær rattstammen kommer inn i motorrommet ifra torpedoveggen. kan være rust akkurat i leddinga. var iallefall det på Camry`n min. Sjekk servoen også kansje. litt vanskelig å si når man ikke har hørt lyden... men sjekk det iallefall-

#47447  av Remi

Det e ikke servor på den.. kan være rust ja.. skal sjekke det.. lyden kommer liksom i fra stammen på ratte.. har ikke peiling på ka det e for noe.. snart har æ bytta alt på bilen eneste som mangle e ny motor og lakk.. ;)

kan jo prøve og ta opp lyden og legge den ut her.. der går ant da

#47464  av spkstrp

kommer det når bilen står i ro eller når den kjører eller alltid?

#47626  av Remi

den er der bestandig.. uansett om jeg står i ro eller ikke..