TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• JDM 1M plug or what?!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #377273  av Supra MKIII up north

Hei..

Har gjort et bytte fra 87 mod N/A til 89 mod turbo.. kjører aem ecu.. men pluggene som skal i "bil el-nettet" er forskjellig, da spes. 1M pluggen..

På 87 mod harness er den liten og gul, men på 89 mod harnes er den ikke bare GRÅ, men ogsa laaang (22pin). Noen som vet hvordan jeg kan koble om disse så det funker? Evt har en oversikt over "pinouts" på denne grå, lange 1M'en??
IMAG0088.jpg
IMAG0088.jpg (267.34 kiB) Vist 2584 ganger
IMAG0090.jpg
IMAG0090.jpg (335.57 kiB) Vist 2584 ganger
 #377296  av Radial

Nå skal ikke jeg kritisere noen, dette er tross alt ett forum til hjelp. Men det tok meg 5 minutter på Google for å finne en haug av dokumenter, og dette er ikke første wiring-spørsmålet du har hatt ute på høring, hehe :)

Det du trenger er ett Pinout-diagram til din NYE hjerne, vs din GAMLE hjerne.. også må du modde det du må modde

Nye hjernen har du her hvertfal...i 7M-GTE utgave (89-92):
Bilde

Og så må du ha den Gamle hjernen.. og den er her i 7M-GTE utgave (86-88):
Bilde

Dvs det vil bli forskjeller, sansynlig vis noen kabler i overskudd.
Merk deg også at Oljetrykksensor er koblet annerledes på JDM-utgaver av 7M... orka ikke lese meg til en løsning akkurat der..mulig om du flytter over sensor'n fra den gamle motoren så går det greit.
 #377297  av Radial

her er en pinout for 7M-GE også... 87mod US-utgave

Bilde
 #377315  av thomas_ja27

ConnectorB2b.gif
ConnectorB2b.gif (30.64 kiB) Vist 2545 ganger
Lurer på om det er B2 du mener?

Pinout

Pin
1 Airbag signal Brown
2 Oil level light signal (mostly European cars only!). Yellow
3 Ground for ECT speed sensor solenoid White - Black
4 From headlight relay used for idle up. Red - Yellow
5 Solenoid 2 for ECT and cruise control Green - Yellow
6 TEMS check signal Violet
7 "N" signal ECT & ABS White
8 "2" signal ECT Light Green - Red
9 Ox HT signal for 7MGE Red - Blue
10 Ox2 signal for 7MGE N.C.
11 TC signal for airbag c.c. TC signal for cruise control Blue
12 N.C.
13 "L" signal ECT Blue
14 Solenoid 1 Green - Black
15 Lockup solenoid N/A Black (Red - Blue)
16 O/D1 signal ECT/Cruise Red - Blue (Red - Yellow)
17 L3 signal ECT/ECU Red - White
18 L2 signal ECT/ECU Red
19 L1 signal ECT/ECU Black
20 IDL frm TCCS->ECT Yellow - Blue
21 DG signal ECT for check connector Yellow - Black
22 E11 for Ox signal on 7MGE N.C.
23 Seal on Ox signal in 7MGE N.C.
 #377323  av Supra MKIII up north

Tror ikke det er B2. Ifølge Supras.nl sine sider, så er det den hvite kontakten, som er identisk på begge harnesser, som er B2.. Og så er det den gule på den gamle harnessen som er M1. Så hvordan kan jeg spleise den gule på den ene harnessen, M1, med den lange grå på 89 mod harnessen? (da går vi ut i ut ifra at B2 er den hvite, siden den er identisk med likt antall pinouts, og at B1 fortsatt er den grå "kvadratiske" pluggen)

Har hørt om forskjell på M1 pluggene at de varierer mellom å være gul og grå, men aldri sett en så stor og lang grå plugg før.. De gråe pluggende som bruker å være på 89 mod harness har som oftes vært noenlunde like stor som den gule M1 pluggen. (sllik som vist på supras.nl sine sider)

:x :?:
 #377391  av thomas_ja27

nei du må se på pinneovesikten til hjernen, så må du gi den de signalene den trenger fra bilen. de signalene som går til motoren(dyser tenning sensorer osv) trenger du ikke tenke på da de går direkte via motorledningsnettet. men kan jo begynne med de som du finner i kontaktene fra motornettet så får man jo se hvor mye man sitter igjen med når man er ferdig. du har vel pinneoversikten til kontaktene i bilen ja? ellers blir det jo håpløst:-P
 #377415  av Supra MKIII up north

Hahah, skjønner pent lite av det der xD Men har oversikt over pinouts på bil el-nettet ja :p Tror jeg bare skal strippe ned alle ledningene, å ta EN OG EN ledning å se hvilken sensor/plugg den går til :twisted: Bare klippe opp alt av tape å sjit, å så følge hver enkelt ledning :mrgreen: