TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Slange bak pÃ¥ Innsuget

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #377432  av Lyngra

Hei
Holder på å starte opp 3gen motoren atm. Kom borti et biserd problem ikveld da vi holdt på. Hjenrnen har fått endel juling under frakt eller noe. Vi holdt på å gi opp å få den til å gå sikkeligt. Stilt inn tenning og alt. Så tok jeg av lokket på hjernen og da starta den og svei heilt fint ::)))) Viste seg at hjenen har fått enn trøkk på lokket som har kortslutta noe oppi der.. :P

Uansett grunnen til jeg skriver denne posten er at vi har en slange BAK mot bagasjerommet inn på innsuget som suger inn luft. Problemet er at jeg ikke vet helt hvor den skal gå? Det er fra før blendet av en av inntakene på innsuget der fra før. Noen som har peling?? Kan komme me bilder om ønskelig vis ingen vet hva det er..
 #377437  av Andrepedersen

Lyngra skrev:Hei
Holder på å starte opp 3gen motoren atm. Kom borti et biserd problem ikveld da vi holdt på. Hjenrnen har fått endel juling under frakt eller noe. Vi holdt på å gi opp å få den til å gå sikkeligt. Stilt inn tenning og alt. Så tok jeg av lokket på hjernen og da starta den og svei heilt fint ::)))) Viste seg at hjenen har fått enn trøkk på lokket som har kortslutta noe oppi der.. :P

Uansett grunnen til jeg skriver denne posten er at vi har en slange BAK mot bagasjerommet inn på innsuget som suger inn luft. Problemet er at jeg ikke vet helt hvor den skal gå? Det er fra før blendet av en av inntakene på innsuget der fra før. Noen som har peling?? Kan komme me bilder om ønskelig vis ingen vet hva det er..

Er ikke helt 100% sikker på hvilken du mener, bilde? Men vist det er den jeg tenker på, skal den blendes.
 #377443  av Lyngra

Det er allereden en slange der som er blendet av.. Den er og ganske tykk.. skal ta bilde og legge ut i morra..
 #377449  av john_e

Mener du slangen som skal gi vacuum til bremsekraftforsterkeren? Røret den skal på mener jeg skal ligge rundt dempertårnet.
 #377504  av Lyngra

Bilde
 #378342  av lasse

Sjekka på en 2gen motor jeg har stående, der går det en slange derfra til en føler som står på veggen mot bagasjerommet :wink:
Men godt mulig det er annerledes på 3gen.
 #378351  av kake

Yep, på 2.gen går den til AC idle up valve. Det er samme på 3.gen, bare at den går fra siden isteden. Den på bildet er originalt blendet på 3.gen, men det er jo et fint sted å koble turbotrykksmåler til.
 #378373  av Lyngra

Takk ;)