Har hatt en slags dunke-lyd fra motor helt siden jeg kjøpte MR2'en for en stund siden... Vanskelig å forklare lyden men den er noe som det her. Dunk-dunk-dunkdunk-dunk osv... Ikke spesielt høy, men kan kjenne en liten vibrasjon når jeg sitter inne i bilen.. Høres på en måte ut som den ikke altid tenner på alle 4 sylindrene men har sjekka det..
Når den går på tomgang er ikke lyden like fremtredende som viss jeg holder den på litt høyere og konstant turtall, verst fra ca 1200-1800omdr
Har prøvd å høre om dunkene kommer med jevne mellomrom, men det virker som om intervallene er helt tilfeldig.. Ikke mer en ca 3sek mellom max.
Har ingenting å si om motor er varm eller kald heller..
Tenke tenning så har bytta plugger, fordeler, rotor og kabler, men ingenting har forandret noe på lyden..
Har et lite hull i eksosanlegget.. Aner ikke om det kan ha noe å si..
Noen forslag?
Når den går på tomgang er ikke lyden like fremtredende som viss jeg holder den på litt høyere og konstant turtall, verst fra ca 1200-1800omdr
Har prøvd å høre om dunkene kommer med jevne mellomrom, men det virker som om intervallene er helt tilfeldig.. Ikke mer en ca 3sek mellom max.
Har ingenting å si om motor er varm eller kald heller..
Tenke tenning så har bytta plugger, fordeler, rotor og kabler, men ingenting har forandret noe på lyden..
Har et lite hull i eksosanlegget.. Aner ikke om det kan ha noe å si..
Noen forslag?
1988 Toyota MR2 4A-GELC
1994 Honda CBR 600F
1991 Mazda 323F
1994 Honda CBR 600F
1991 Mazda 323F