Tenkte det hadde vært morsomt og se hva folk mener er de råeste gatebilene/modifiserte bilene de vet om: )
Jeg mener da med gatebil at det er biler som folk har bygget opp/om selv, og ikke fabriksbiler(type bugatti, mclaren etc)
Morsomt om folk også begrunner sine meninger:)
Jeg synes personlig at WRC escorten Stian Hafsengen eide i sin tid er den råeste gatebilen jeg vet om: )
For de som ikke kjenner til den så er det originalt en ekte WRC bil som Carloz Sainz vant rally indonesia med i 1997, og er dermed den eneste wrc escorten som har vunnet et wrc rally(p9fmc heter bilen).
Stian kjøpte den og importerte den til norge, og strippet bilen helt og bygde den opp igjen.
Det ble blant annet bygget en jenspeed motor og det grommeste understellet penger kan kjøpe: )
Effekten skal på denne tiden ha vært ca.770 hk
Bilen ble vist for første gang i 2004.
Samme år ønsker Stian og selge bilen for 1,2 millioner kroner(!) til fordel for et vingebilprosjekt
Sånn gikk det ikke, og til slutt endte det opp med at Stian vraket bilen så og si totalt i bakkeløp(mener dette var i Kristiansand et sted)
Etter dette bygget Stian bilen opp på nytt, og kjørte med den en stund til, før gatebilsjef Leif Nilsen kjøpte bilen komplett uten motor.
Han lakkerte bilen sølv, og satte i en YB motor med sinnsykte 920hk. Leif eide bilen frem til i 2008(mener jeg) før den ble solgt til en mindre annerkjet eier.

Sånn så bilen ut når Stian først bygget den:)
Fra ulykka: /

Stian bygger den opp igjen: )

Ressurection!: )

Dette siste bilde er etter at Leif Nilsen bygget den om: )

Jeg mener da med gatebil at det er biler som folk har bygget opp/om selv, og ikke fabriksbiler(type bugatti, mclaren etc)
Morsomt om folk også begrunner sine meninger:)
Jeg synes personlig at WRC escorten Stian Hafsengen eide i sin tid er den råeste gatebilen jeg vet om: )
For de som ikke kjenner til den så er det originalt en ekte WRC bil som Carloz Sainz vant rally indonesia med i 1997, og er dermed den eneste wrc escorten som har vunnet et wrc rally(p9fmc heter bilen).
Stian kjøpte den og importerte den til norge, og strippet bilen helt og bygde den opp igjen.
Det ble blant annet bygget en jenspeed motor og det grommeste understellet penger kan kjøpe: )
Effekten skal på denne tiden ha vært ca.770 hk
Bilen ble vist for første gang i 2004.
Samme år ønsker Stian og selge bilen for 1,2 millioner kroner(!) til fordel for et vingebilprosjekt
Sånn gikk det ikke, og til slutt endte det opp med at Stian vraket bilen så og si totalt i bakkeløp(mener dette var i Kristiansand et sted)
Etter dette bygget Stian bilen opp på nytt, og kjørte med den en stund til, før gatebilsjef Leif Nilsen kjøpte bilen komplett uten motor.
Han lakkerte bilen sølv, og satte i en YB motor med sinnsykte 920hk. Leif eide bilen frem til i 2008(mener jeg) før den ble solgt til en mindre annerkjet eier.

Sånn så bilen ut når Stian først bygget den:)
Fra ulykka: /

Stian bygger den opp igjen: )

Ressurection!: )

Dette siste bilde er etter at Leif Nilsen bygget den om: )

- 1991 MR2 Mk2 (viewtopic.php?f=61&t=36628)