TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MkIV twinturbo-motor i MkIII

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #379191  av Hoopen

Hei!
Har en Supra mk3, 87 modell og non-turbo, stående i en garasje. Den har stått der i fire år nå, og har planer om å begynne nå i nærmeste tid.
I den forstand, lurer jeg på følgende:
Er det noen her inne som har gjort dette før meg? Evt. som kan gi meg noen tips.
Har dere noen internett-sider hvor jeg kan få tak i motor? Helst sider hvor folk har bestilt fra tidligere, og er fornøyd.
Finnes det noen kit til motorfester?

Har også en liten plan om å få dette godkjent, og har hørt at Toyparts (?) muligens kan hjelpe med dette. Har de en hjemmeside, evt. tlf nummer jeg kan nå dem på? Om det i det hele tatt er mulig. :p Hvis ikke, bygger jeg banebil ut av den.

Har skrudd en del BMW, så det skal bli spennende å se hvordan jeg takler dette prosjektet. Fører vel opp en tråd så snart jeg begynner.

-Erlend
 #379193  av Hoopen

Takk for det! =)
Har ikke satt meg helt inn i motor-betegnelser enda, så jeg er ikke sikker på hvilken motor 2JZGTE er. Hehe. :p

Skal søke litt jeg. Vet du forresten om Toyparts er åpnet igjen?
 #379196  av JePe

Hoopen skrev:Takk for det! =)
Har ikke satt meg helt inn i motor-betegnelser enda, så jeg er ikke sikker på hvilken motor 2JZGTE er. Hehe. :p

2JZGTE er motorn som står i Supra MKIV. Altså en 6 sylindret 3 liter twin turbo! :wink:
Lykke til med prosjektet! :)
 #379198  av Andreazz

Hoopen skrev:Takk for det! =)

Anngående Toyparts:

viewtopic.php?f=32&t=37439

2JZGTE er twinturbo motoren som er levert i MKIV Supra ja.. 2JZGE er tilsvarende motor uten overlading.

Din bil har 7MGE, turbo utgaven av den motoren heter 7MGTE. Den er det enklere å bytte til, det får du også godkjent uten problemer.
 #379199  av thomas_ja27

Hei!

Har nettopp gjort dette selv, alt passet egentlig veldig godt sammen:-)
Sjekk ut http://www.driftmotion.com, de har stort sett alt du trenger til dette. bare gode erfaringer med de:-)
Motor å gir fikk jeg fra: http://www.drift-it.as
Mener å ha lest at det er noe plunder med motorfestene på pre 89 modeller.
Se tråden min for litt bilder og info : viewtopic.php?f=48&t=35106
For omkobling av ledninsnett: http://www.supras.nl/index.php?option=c ... &Itemid=50

Lykke til:-)
 #379231  av toypartsbergen

finnes ferdige motorfester å kjøpe til pre 89 også nå, ellers er det egentlig kun en skrujobb, godkjenning er mulig men ikke enkelt, har godkjenningspapirer på 1 slik bil, KAN hende vi klarer å forandre chassinummeret på tilsynet om vi maser litt og legger det frem rett.
 #379267  av Hoopen

Okei, har dere et ca. prisoverslag på dette? :-)

Er det mulighet for å sende bilen min nedover til dere?
 #379374  av toypartsbergen

Hoopen skrev:Okei, har dere et ca. prisoverslag på dette? :-)

Er det mulighet for å sende bilen min nedover til dere?
hei
lettest å ringe til oss, så tar vi en prat. 98286714.

Erik