TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• motor bytte pÃ¥ Carina E 93 modell?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #379462  av smurt

jeg lurer på om det går ann å bytte fra 1.6 4A-Fe motoren til 2.0 3S-FE motoren? om den passer osv og hvordan vil biltilsynet reagere på dette i verste fall må jeg vel oppgradere hele bilen og da er det plutselig ikke verdt det tror jeg. dette er bare til vurdering har ennå ikke fått tid til å åpne motoren min den bynte plutselig å skrangle mens jeg kjørte. men har kyndige folk som skal se på det i dag :)
 #380067  av Acidron

Mener det skal være lettere å bytte til 4AGE Blacktop. Det er nok ett lettere motorbytte.
 #380292  av |plumbo

har du el nett til motoren fra en anna carina så er nok dette ikke et stort problem da denne bilen er levert med denne motoren orginalt .
lettere med 2.0l orginal motor til bilen enn 1.6l blacktop da det er veldig mye el nett som må klippes og skjøtes sammen lignet med 2.0l som går rett nedi :)

hvis du skal ha dette gokjent må du nok bytte fjærer foran og evt noen bremser . utover dette så er det ikke noe anna . ( be toyota om rådgivning og dele nr sammenligning med en 2.0l og 1.6l på understell. )

få dette skriftlig fra toyota med de delenr. du må ha på bilen for at denne skal være identisk og vis på biltilsynet :)

Edit : du kan spørre toyota om og sammen ligne under stellet på denne med din : http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=26612746

Regner også med at du må ha med gir kassa og akslingene fra 2.0l ( dette er ikke mitt område da jeg ikke vet om gir kassene fra 2.0l passer på 1.6l)
 #386396  av Acidron

Var forrige motoren gåen? Eller ville du bare ha litt mer fart i bilen?