David skrev:altså når du sier at resultatet ble kanonbra på en lakkjobb til 3000kr så lurer jeg på hva definisjonen på kanonbra er.. vil det si at malinga blir skutt på bilen fra en kanon???
dersom det hadde vært så bra som du sier hadde det ikke eksistert et eneste lakkeringsverksted i hele norge, det hadde kun vært mange kontorer som videreformidla arbeid fra polen og sendt biler på biltransportere til lakkering flere ganger daglig!
3000kr holder nok bare til materialer. - dersom du kjøper de i polen.
Arild: jeg tar på meg rustsveising jeg, men jeg klarer nok ikke å matche de polske timesprisene.
men jeg kan garantere at du ikke blir rana eller lurt. og at arbeidet blir garantert bra utført og veldokumentert med bilder.
Nå er ikke jeg ekspert når det gjelder lakkering så er godt mulig det er feil i lakken som jeg ikke ser, som kanskje du kan se...
Men ifølge meg så ser lakken like bra ut som en ny bil fra forhandler, rett og slett helt strøkent. Jeg har hørt forskjellige vitser at nylakkert bil i polen, mister lakken når du kjører i 200km/t, eller flasser av når du vasker bilen, dette er ikke tilfellet her

Greit, 3000kr er billig, men det er "kompis pris" siden jeg har kjent han fra før, i tillegg til det ble det ca 500kr for selve metalic lakken som dekker hele bilen (nexa autocolor), og 500kr til i annet materiale, så 4000,- totalt.
Hadde jeg ikke kjent han fra før så hadde han nok tatt 6000kr for hele arbeidet, nå må du også plusse på bensinpenger, ferje penger, og minst 1 ukes opphold i polen.
Jeg har familie og er ofte i Polen så vet hva det koster

Når man har litt dårlig råd og synes 20-30 tusen er mye i lakk så har man ingen utvei, men jeg angrer heller ikke!
Ja jeg skjønner greia at det aldri blir mulig i Norge pg.a. avgifter, jeg vet om et firma i norge drevet av polakker, og laveste de kan gå er 15.000 for hellakering for at det skal lønne seg.