TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montering av boostcontroller og Turbotimer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #47842  av SupraTurbo

Noen som har installert slikt før som kan gi meg litt veiledning? Fikk med bruksanvisning men ble ikke mye klokere av den..... :? :shock: :?

#47888  av Christian

Hvilke type(r) kjøpte du?
Har GReddy timer og boostcontroller selv...

#47891  av SupraTurbo

Kjøpte TurboSmart Dual stage boost controller hos styling tech i Levanger og Greddy turbotimer hos Crazy Tunning.

Har montert boost controllern no, men jeg får ikke ned trykket...? Bare opp, skal det være slikt eller...?

Orginal trykket på supra er 0,3 , min er oppjustert manualt til 0,5, og når jeg satte på boostcontrollern får jeg det minimum ned på 0,6 og har maks på 0,7(motoren tåler ikke mer uten mer oppgradering på topppakning tror jeg)

#47895  av Christian

Du kan ikke stille trykket ned med en boostcontroller nei, da må du i såfall sette inn en mindre aktuator :)
Om TurboSmart Dual stage boost controller'n din er mekanisk vil jeg tippe at den uansett innstilling vil gi en liten forhøyning i trykket, (slik du opplever det) om den er elektronisk bør du sjekke gain verdien din.

Koblingsskjema for timeren er rimelig kurrant:
Rød = +12V
Grønn = Acc
Blå = On
Sort = Jord
Lilla = Speed signal
Brun = HÃ¥ndbrekk

Du finner skjemaene på http://www.crazytuning.no
Har lasta det ned derfra selv, men kommer ikke inn på sidene deres nå :?

#47919  av SupraTurbo

Ja det virker greit med fargene på timern , men hvordan finne de ledningene på bilen som de skal inn på...???

#47921  av kennethx

Supraen har ikke T-VSV man kan koble fra slik som 3sgte motoren?

Hvor mange slanger går det inn på wastegate aculatoren din?

#47935  av ST205RR

supra`n har orginalt ladetrykk fra 0,39 til 053 bar
har du kattalysator på?

#47948  av Christian

SupraTurbo skrev:Ja det virker greit med fargene på timern , men hvordan finne de ledningene på bilen som de skal inn på...???
Demonter rundt tenningslåsen din og mål deg frem. Tapp deg innpå med rød, grønn og blå. Alt skal parallellkobles.

#47953  av SupraTurbo

kennethx skrev:Supraen har ikke T-VSV man kan koble fra slik som 3sgte motoren?

Hvor mange slanger går det inn på wastegate aculatoren din?
T-VSV vet nok ikke jeg hva er... :?

Men det gikk en slange direkte fra wastegaten til turbohuset. Husker ikke hvor mange som gikk inn, men er ganske sikker på at det var to...

Snakket med de jeg kjøpte den fra og de babla noe om et stag som skulle være på den slangen mellom wastegaten og turbohuset, men det var ikke noe slikt! Lurer egentlig bare på hvordan jeg kan stille ned trykket på mannskitn(turbo) så eg kan juster med boostcontrollern istede.
Og da må vell fjæra inne i wasten slakkes på eller...???

#47954  av SupraTurbo

ST205RR skrev:supra`n har orginalt ladetrykk fra 0,39 til 053 bar
har du kattalysator på?
Har fjerna begge katene ja... Det har jo litt å si det da, men det blir så kjedelig å sette opp bare 0,1 bar , skulle gjerne fått satt ned trykket til 0,3 eller 0,4 får så smelle til med 0,7 når jeg slår over brytern... Da merkes det jo mye bedre.. Blir billigere med vanlig kjøring å. :) :)

#48005  av Phantom3D

Det er nok litt kjipt med så liten økning på bryteren, sånn at du såvidt merker forskjell..

#48006  av erling

Phantom3D skrev:Det er nok litt kjipt med så liten økning på bryteren, sånn at du såvidt merker forskjell..
Er ikke så liten økning det.