Side 1 av 1
Montering av boostcontroller og Turbotimer
Legg innLagt inn:02 jun 2004 13:50
av SupraTurbo
Legg innLagt inn:02 jun 2004 21:57
av Christian
Hvilke type(r) kjøpte du?
Har GReddy timer og boostcontroller selv...
Legg innLagt inn:02 jun 2004 22:16
av SupraTurbo
Kjøpte TurboSmart Dual stage boost controller hos styling tech i Levanger og Greddy turbotimer hos Crazy Tunning.
Har montert boost controllern no, men jeg får ikke ned trykket...? Bare opp, skal det være slikt eller...?
Orginal trykket på supra er 0,3 , min er oppjustert manualt til 0,5, og når jeg satte på boostcontrollern får jeg det minimum ned på 0,6 og har maks på 0,7(motoren tåler ikke mer uten mer oppgradering på topppakning tror jeg)
Legg innLagt inn:02 jun 2004 22:31
av Christian
Du kan ikke stille trykket ned med en boostcontroller nei, da må du i såfall sette inn en mindre aktuator
Om TurboSmart Dual stage boost controller'n din er mekanisk vil jeg tippe at den uansett innstilling vil gi en liten forhøyning i trykket, (slik du opplever det) om den er elektronisk bør du sjekke gain verdien din.
Koblingsskjema for timeren er rimelig kurrant:
Rød = +12V
Grønn = Acc
Blå = On
Sort = Jord
Lilla = Speed signal
Brun = Håndbrekk
Du finner skjemaene på
http://www.crazytuning.no
Har lasta det ned derfra selv, men kommer ikke inn på sidene deres nå

Legg innLagt inn:03 jun 2004 10:46
av SupraTurbo
Ja det virker greit med fargene på timern , men hvordan finne de ledningene på bilen som de skal inn på...???
Legg innLagt inn:03 jun 2004 11:23
av kennethx
Supraen har ikke T-VSV man kan koble fra slik som 3sgte motoren?
Hvor mange slanger går det inn på wastegate aculatoren din?
Legg innLagt inn:03 jun 2004 12:29
av ST205RR
supra`n har orginalt ladetrykk fra 0,39 til 053 bar
har du kattalysator på?
Legg innLagt inn:03 jun 2004 14:24
av Christian
SupraTurbo skrev:Ja det virker greit med fargene på timern , men hvordan finne de ledningene på bilen som de skal inn på...???
Demonter rundt tenningslåsen din og mål deg frem. Tapp deg innpå med rød, grønn og blå. Alt skal parallellkobles.
Legg innLagt inn:03 jun 2004 15:12
av SupraTurbo
kennethx skrev:Supraen har ikke T-VSV man kan koble fra slik som 3sgte motoren?
Hvor mange slanger går det inn på wastegate aculatoren din?
T-VSV vet nok ikke jeg hva er...
Men det gikk en slange direkte fra wastegaten til turbohuset. Husker ikke hvor mange som gikk inn, men er ganske sikker på at det var to...
Snakket med de jeg kjøpte den fra og de babla noe om et stag som skulle være på den slangen mellom wastegaten og turbohuset, men det var ikke noe slikt! Lurer egentlig bare på hvordan jeg kan stille ned trykket på mannskitn(turbo) så eg kan juster med boostcontrollern istede.
Og da må vell fjæra inne i wasten slakkes på eller...???
Legg innLagt inn:03 jun 2004 15:16
av SupraTurbo
ST205RR skrev:supra`n har orginalt ladetrykk fra 0,39 til 053 bar
har du kattalysator på?
Har fjerna begge katene ja... Det har jo litt å si det da, men det blir så kjedelig å sette opp bare 0,1 bar , skulle gjerne fått satt ned trykket til 0,3 eller 0,4 får så smelle til med 0,7 når jeg slår over brytern... Da merkes det jo mye bedre.. Blir billigere med vanlig kjøring å.

Legg innLagt inn:03 jun 2004 17:31
av Phantom3D
Det er nok litt kjipt med så liten økning på bryteren, sånn at du såvidt merker forskjell..
Legg innLagt inn:03 jun 2004 17:34
av erling
Phantom3D skrev:Det er nok litt kjipt med så liten økning på bryteren, sånn at du såvidt merker forskjell..
Er ikke så liten økning det.