TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Krig og fred og religion og sånn.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #382448  av jacquelin

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10082547

Jeg syns selvfølgelig vi skal hjelpe folk som bor i land med krig og elendighet, for vi har det jo tross alt veldig bra. Det er jo også bare flaks at vi ble født her, og siden vi har så mye, så syns jeg det er greit å dele.

Men det begynner å bli et problem for meg når folk kan komme her og leve etter mangen av de -idiotiske- lovene som eksisterer i deres eget land. Hvis de trives med hvordan tingene er der, kan de vel holde seg der? Hvorfor må de kommer her og dra med seg all elendigheten? Hvordan er det mulig at en -jada uten papirer men- som faktisk har blitt norsk, tatt høy utdanning og som har lyst til å både jobbe og betale skatt, tok det ikke bare noen dager før hun ble sendt tilbake? Mens en som er utvist og er dømt for ørten lovbrudd, får bli?? Jeg kjenner jeg er sinna. :evil: Hva syns dere?
 #382449  av hmsilset

Jeg synes det er for mye faenskap som følger med når det er de værste som får bli(i mange tilfeller).. Så lenge de holder seg på østlandet og større byer, så er det helt greit.Her på bygda er det lynsjing og nulltoleranse som gjelder :D Finnes ikke en eneste kødd her på plassen.Integrering er viktig.
 #382452  av jacquelin

Men hvis de holder seg i større byer, skaper de jo sine egne områder. Var det ikke noe sånt i Sverige for en liten stund siden? Jeg syns heller de kan tvangsplassere de en og en rundtomkring, kanskje bygdalover er det som skal til? :) Burde vel være lettere å bli integrert da, med stort sett bare andre norske.
 #382456  av hmsilset

jacquelin skrev:Men hvis de holder seg i større byer, skaper de jo sine egne områder. Var det ikke noe sånt i Sverige for en liten stund siden? Jeg syns heller de kan tvangsplassere de en og en rundtomkring, kanskje bygdalover er det som skal til? :) Burde vel være lettere å bli integrert da, med stort sett bare andre norske.
Det er planlagt å få flere ut på bygda nå ja. Jeg har igrunn ikke noe i mot det så lenge de får hjelp med eventuelle psykiske problemer og oppfører seg bittelitt.
Var dørvakt her da det var asylmottak i kommunen.Vi tok imot dem med åpne armer, men ble svindla om vi snudde ryggen til 1 sekund... Brukte ikke makt på mere enn en av dem, og en gang på en lokal tøffing som skulle slå en med ølglass.Synes ikke de skulle fått støtte til å bo på en pub når de kom til landet..Det blir helt feil integrering, og det går utover alle d som er greie.
 #382523  av jacquelin

Jepp, syns at de kan få bli så lenge de oppfører seg og følger litt mer krav enn det virker som de har nå ( uten at jeg vet noe om akkurat det ). Og konsekvenser hadde vært fint... Kaste de ut igjen hvis de gjentatte ganger bryter loven. Men da er det jo synd på dem. :P
 #382525  av mralp

Hadde noen oppført seg slik her på ”landet” hadde de blitt slått helseløs. Det er tydeligvis ingen stemning for slikt i byer, der ønsker de at ”loven” og ”politiet” skal ordne opp. Byfolket får da bare holde på, vi ser jo hvor bra det fungerer (...ironi)

Ang Maria Amelie: Det et hån at hun har vært i landet så lenge. At en person kan oppholde seg i landet i 8 år uten gyldig/norsk legitimasjon, pass, fødselsnummer, skattekort eller oppholds- og arbeidstillatelse er hårreisende. Hvordan det i det hele tatt er mulig å svindle seg til høyere utdanning uten at dette oppdages er for meg en gåte (er selv sivilingeniør, så jeg kjenner utdanningssystemet)

Ang religion: Religion forpester alt. Idioti kommer i mange former. Det er ikke mindre idiotisk for det. Forestillingen om noen skal belønnes for sin religiøse tilhørighet er helt absurd. For normalt begavede mennesker er det åpenbart at det vil være urimelig å belønne noen for deres geografiske eller kulturelle tilhørighet, eller hvilken tidsepoke de ble født i (og dermed hvilken religion deres sinn ble forpestet med)

:roll:
 #382536  av ArildM

De prøvde jo å samle en bra gjeng oppe i Vaterholmen (mot Sverige når man kjører fra Verdal) og det må vel kunne kalles en av norges hardeste byer/bygder.
Der ble det så mye syting på alt at asylmottaket ble lagt ned og flyttet inn i sentrum til kommunens kostnad, ble et billig prosjekt det gitt :roll:
 #382541  av bose

Det burde vært skrekkelig enkelt!
Skal dem bo i norge, så er det norske regler og skikker som gjelder.

Og relgion er rota til det meste ondt...
 #382545  av jacquelin

Mralp: Jeg tror det er fordi folk i byer vet at hvis de forsvarer seg, hvem det nå enn er mot, så er det de som straffes, ikke de som startet det hele. Desentralisering er tingen ja!

Joda, jeg er jo forsåvidt enig i det. Snarveier funker jo aldri i lengden. Men tenk hvis alle innvandrere hadde snakket norsk, tatt høy utdanning og skrevet bok? Hehe. Føler ikke at de tingene er forenelig med vold, voldtekt, konemishandling osv.

Jeg syns i utgangspunktet at religion er greit. Jeg kjenner mange kristne, og samtlige er fantastisk snille, hjelpsomme og imøtekommende. De gir og gir og gir uten å forvente noe tilbake. Men det som ødelegger religion, er menneskene som utøver den. Er jo temmelig mye som er ganske fritt tolket, sikkert med grunnlag i hvordan det er rundomkring fra før...

ArildM: Hvem klaget? Hvis det var de på mottaket, kunne de vel bare reist hjem igjen hvis de hadde det bedre der. :roll:

Jepp, i Norge er det norske regler som gjelder..
 #382550  av Mr_Storbrua

Syns også det blir for dumt at de skal klage over standarden på asylmottak og sånne ting.. Syns de skal være fornøyd med å i det hele tatt få bo der.. regner med det er bedre der enn der de kommer fra..

Syns også at utlendinger (altså de uten norsk statsborgerskap) skal tvangssendes ut av landet om de gjør en straffbar handling (mener selvfølgelig ikke om de kjører på rødt lys..)

Religion er vel egentlig ikke så ille.. så lenge man kan bruke hodet i tillegg.. Skjønne det at lover og regler går foran religion..
 #382552  av ErikG

ArildM skrev:De prøvde jo å samle en bra gjeng oppe i Vaterholmen (mot Sverige når man kjører fra Verdal) og det må vel kunne kalles en av norges hardeste byer/bygder.
Der ble det så mye syting på alt at asylmottaket ble lagt ned og flyttet inn i sentrum til kommunens kostnad, ble et billig prosjekt det gitt :roll:
De klagde jo sånn på at det spøkte der, de hadde til og med sånne gærninger for å fjerne spøkelser der.... Men var jo skummelt å kjøre i området der så mørkt det er der..... Plutselig sto det en kar i veikanten liksom..
 #383373  av ford suger

Religion er bare en haug med mennesker som krangler om hvem som har den beste liksomvennen :twisted:
 #383374  av celicat23

Men det er bare 1 relgion du ikke kan kritisere, for da blir du drept. Samtidig som de som følger den snakker om hvor tolerang akkurat den relgionen er. Genialt. Er nesten ingen logiske brister der, i det hele tatt.

På en annen side så beundrer jeg jo stort de som syns paven er en kjekk kar. Han brukte første halvdelen av livet til å dytte jøder inn i forbrenningsovner, og nå skal han avslutte med å knulle barn - og passe på å at andre som knuller barn blir beskyttet. Det er også en FLOTT religion, som sier nok om de som følger den.
 #383390  av mr2storbrua

Religion er et veldig følsomt tema for mange. De fleste blir født inn i en religion, og mange har ikke mulighet til å "bytte". Pass på hva dere skriver i denne tråden, tenk etter om det dere skriver kan misforståes, og ikke dra alle under samme kam. Bare nevner det nå før tråden tar helt av...