TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Formula 1 2011

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #384886  av inzane2012

Ja gutta, da er det ikke lenge igjen før årets sesong er i gang, 2 uker forsinkte grunnet alt oppstyret i Bahrain.

Så, hvem spår dere vinner årets sesong? Tror dere jyplingen Vettel klarer å gjenta fjorårets pretasjoner? eller kommer Webber endelig til å få stå på toppen av pallen når sesongen er over?

Jeg personlig har trua på at Massa kommer sterkere tilbake i år og vil kunne vere en sterk kandidat til sammenlagt seieren.
 #384891  av Mr_Storbrua

Hvilke kanaler sende formel 1 i år??
 #384904  av inzane2012

torrentleech og piratebay ;)

ellers er det vel viasat motor som sender dette på norske kanaler, men jeg syns BBC sendingene er helt kanon, får så ufattelig mye mer informasjon, og det blir mye mer spennendes å følge med :)
 #385004  av Mr_Storbrua

Aha.. får prøve og følge med igjen. Er noen år siden jeg fulgte med på det. Fulgte det nøye når tv2 hadde sendingene, men når tv3 overtok så dabbe det bare mer og mer av.. blei ikke det samme med reklamepause og dritt..,
 #385007  av inzane2012

ja, BBC sine sendinger er helt kanon, og ikke minst skikkelige kommentatorer :P
 #385148  av john_e

Så en reklamefilm om hvordan årets biler kan booste 80hk ekstra fra en elmotor i ca. 6 sekunder (lader ved bremsing)
2-trinns justerbar vinge som kan styres fra cockpiten i bestemte områder på banen for forbikjøring var også med.
Hørtes litt tøft ut :)
 #385158  av inzane2012

er vel KRES som kommer tilbake i år om jeg ikke husker helt feil :)
 #385197  av Drafter

Jeg skal på enten Nürburgring eller til Belgia :D
Tror det blir den siste pga ferier osv.. men blir gøy selvom :mrgreen:
 #385211  av inzane2012

Spa banen er det jo som regel alltid action på da, så tror nok det kommer til å bli ganske bra :)
Jobben min har faktisk snakka litt med di som eiger og driver bana om å kjøpe lys der ;)
 #385237  av mr2storbrua

inzane2012 skrev:er vel KRES som kommer tilbake i år om jeg ikke husker helt feil :)
KERCH heter det vel? Ulempen med dette systemet er jo at det veier en del, så vinninga går fort opp i spinninga...
 #385238  av Mr_Storbrua

mr2storbrua skrev:
inzane2012 skrev:er vel KRES som kommer tilbake i år om jeg ikke husker helt feil :)
KERCH heter det vel? Ulempen med dette systemet er jo at det veier en del, så vinninga går fort opp i spinninga...
Og spinning er jo ikke optimalt i formel 1 :lol:
 #385250  av inzane2012

nei, staves KERS, Kinetic Energy Recovery System ;)

joda, det veier en del, samt det er litt probelmer med å få plass til det, men det som di taper i vekt tar di igjen i aks ut fra svinger og ved forbikjøringer :)

men er jo en grunn til at alle droppet KERS i forrige sesong da, det er DYRT ;)

Uansett så tror jeg det kommer til å bli en spennende sesong i år, mye nytt som kommer, og regner med at vettel er veldig sugen på å forsvare tittelen sin noe som sikkert kommer til å gi mer action på banen :)