TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 aw11 1986

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #385646  av SiddisSindre

God dagen! :)

Som dere sikkert har sett, er jeg ganske ivrig på forumet. Mr2 er en bil jeg har ønsket meg i mange år!
Jeg er da 17 år, 18 til sommeren, og tar denne bilen som ett oppfiksings prosjekt, med full respekt! Jeg skal ta utadanning som motormekaniker, og synes det å skru er utrolig kjekt, lærerikt og garantert gleden ved det endelige resultate!

Jeg kjøpte meg denne flotte mr2en for en ukes tid siden, for en ufattelig billig pengesum (kjøpte den av en kompis av faren min, som ikke hadde plass i garsjen sin selv, og ville bli kvitt den pga motorsykkel servicer o.l.). Med tanke på en så gammel bil, så var den i ganske bra stand! Men litt er det å gjør, og det er bare gledeligt å holde på med!

Selve bilen er en aw11 86'. De siste 11 årene har den stått i garasje og bare blitt stående. Før den forrige eieren satte den inn skiftet han diverse slitedeler for nærmere 40 000kr. Bilen ble kjørt inn i garasjen, for 11 år siden. Vi tauet bilen hjem og satte den i garasjen, og begynte å studere, prosjekte var i gang.

Vi begynte med å få en liten oversikt over hvordan bilens stand var. I tillegg så turnet vi motoren, skiftet olje, kjøpte nytt batteri og diverse, og prøvde å få startet motoren, det viste seg at 11 år i garasje var hardt for stakkaren, bensinpumpen var sliten. Om det kun er en liten sikring, eller ledninger, eller om vi må ut med hele pumpen, er enda ikke sikkert.

Bilder og oppdateringer kommer nok ettervært av bilen skal jeg få til etter vært.

Gjerne legg igjen en kommentar hva du synes om bilen og hva du ville gjort med den :)
 #385666  av ArildM

Flotte biler, som attpåtil er lette å skru på :)
Ville ha beholdt den mest mulig original utseendemessig. Noen kule felger i 15-16" størrelse holder langt på vei for disse, men akkurat det er jo en smakssak.
Ellers blir det jo fort noen handlerunder hos Twos'r'us, polyforingssett, fjærer, dempere osv osv osv

På motorsiden ville jeg bare ha kjørt så langt motoren du har går og byttet til 20v eller kompressormotor når den du har ryker :)

Grattis med kongebil 8)
 #385912  av mr2pondus

Velkommen på forumet! Ser en flott tendens blandt dere yngre,når det gjelder disse bilene.
Kjempegøy er det! Håper du får realisert bilen til et resultat du blir fornøyd med.!
Her inne finner du det du trenger av info skulle jeg tro.
Lykke til og vi blir allltid glad for en prosjekttråd med fete bilder 8)
 #385934  av inzane2012

prosjekt forumet blir åpnet nå du får over 10 poster :)
er lagt inn for at folk ikke bare skal komme inn å snoke i prosjektene, men faktisk vise at mann er litt aktiv her inne og :)